poäng på sitsen..

Sv: poäng på sitsen..

Som sämst har jag fått en 4 :o Fick banka på hästen genom hela programmet!:angel: Men vanligtvis får jag 6 o 7...:D

jag brukar få allt från 6:or till sjuor men vanligast är nog 7:or..har haft en och en annan 8:a beroende på hur avslappnad Rossini är...

ja brukar få 8:or :) men ja har verkligen fått jobba mig till dom...min tränare och ja hade sittsträningar 1-2g om dan i 1 vecka i sommras!!!!:D

En vän till mig fick en 8a på sitsen trotts att hon programmet igenom låg nästan enbart på 7 och någon 6a. Totalt red de på 70 %. Domaren tyckte att det var dagens överlägset bästa ritt men att hästen är något begränsad i sina gångarter. De enda 8 orna hon fick var alltså på sitsen och programlinjernas följande eller vad det heter.

Själv får jag oftast 7, beror lite på vilken nivå jag rider, lägre klasser har jag i regel högre poäng. Fick en 10:a en gång :p coolt! Satte upp det protokollet på väggen ett tag ;) , det lär man inte uppleva så ofta.. :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Nu har jag ju inte tävlat på hela -06 pga brist på häst i tävlingsbar ålder men 8or brukar jag väl få för det mesta, vilket jag är nöjd med. Bättre kan det ju bli men iaf ett bevis på att man sitter ganska bra :D :bump:

Brukar få 7. Men med dressyrhästen som jag just nu utbildar kan det bli en 6a ibland pga att han drar mig lite ur sadeln. Men vanligast är 7a. På ponny fick jag 8a ibland också.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka