Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur jobbar man upp en häst som är TOTALT skänkeldöv i början av ridpasset? I början är han FRUKTANSVÄRT ouppmärksam (eller rättare...
2
Svar
21
· Visningar
1 993
Senast: Wysiwyg
·
F
Dressyr Hur bär ni er åt med en häst som lägger sig på i handen, hänger alltså? Alla svar välkomna, även de som avviker från majoriteten...
2
Svar
35
· Visningar
2 827
Senast: kopparberg
·
F
Dressyr En häst som lägger sig mer i ena tygeln, blir jättestark och inte vill ställa åt ena hållet utan bara gör sig stel i halsen och kroppen...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 148
Senast: flashlight
·
  • Låst
Dressyr Jag har läst i dressyr forumet till och från sedan 2003. I början tyckte jag det var rätt kul. Folk verkade kunniga och så. Men sen ju...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
14 110
Dressyr Har ni kloka människor några tips på hur man får det? :D Som det är nu så är ponnyns galopp något markbunden, och det vill vi ha...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Idrus
·
Dressyr Får börja med att önska alla en God Jul :love: Hur gör ni alla där ute när det kommer stora helger......planerar ni vila eller går...
Svar
9
· Visningar
946
  • Låst
Dressyr Om du skulle få träna för vilken tränare som hellst, i Sverige eller någon annanstan, vem skulle det då vara?
Svar
4
· Visningar
830
Dressyr Jag har en islandshäst på arton år (tappa inte hoppet, fortsätt läs!). Han jobbar i princip bara med skjutkraft och ingen bärkraft...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: Silkisif
·
J
Dressyr Min häst är väldigt slö under framskrittningen och sedan i traven men efter första galoppen blir hon jättehet och vill i princip inget...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: flashlight
·
Y
  • Låst
Dressyr Hört rykten om att de nya ska gälla programmen efter nyår. Någon som vet om de finns utlagda på internet? i så fall var? Någon som vet...
Svar
1
· Visningar
1 407
F
Dressyr Om man lyckas bra på tävling är det ett tecken på att träningen hemma lyckats, eller går det att lyckas på tävling ändå? Skiljer sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Malinigbg
·
Dressyr Hoppas att B_A_L godkänner detta, men jag vill önska alla er som brukar uppehålla sig på Dressyr en riktigt God Jul och ett Gott Nytt...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: fio
·
  • Låst
Dressyr Nej Dressyr är för sprättiga halvblod :angel: Jag tycker att man ska kunna tävla dressyr med vilken häst som helst, vilken ras...
Svar
14
· Visningar
1 300
Dressyr Hur många av er som tränar/tävlar dressyr jobbar era hästar för töm? Jobbar ni enbart form/lättare pass med hästarna i tömkörning...
2
Svar
39
· Visningar
3 377
Senast: Tora
·
K
  • Låst
Dressyr Jag har ett problem, min medryttarhäst lyssnar inte ordentligt. Varken på skänkel, röst eller hand. Hon har gått MSV hopp och är 11 år...
Svar
1
· Visningar
734
H
Dressyr I klubbmästerskap så ska ju alla få starta på sina villkor, men eftersom det ändå är lättare att starta LC än LA så funderar vi på om...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: PowerGrace
·
N
Dressyr Om man har en häst som kan piaff hur ska man då göra för att få den att gå i det? Lägg gärna in filmer!
2
Svar
23
· Visningar
2 632
Dressyr Jag undrar lite vad jag ska göra, för jag vill verkligen förbättra min sits, och jobbar ständigt på det själv. Men, jag har just nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 094
Senast: Houdinie
·
Dressyr Har suttit och funderat länge nu på att lägga upp bilder när jag rider för att få höra era kommentarer, både ris och ros :) Men nu har...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 679
Senast: Poni
·
N
Dressyr Jag rider en häst som helst går som en metkrok i halsen. Han är riden på pessoa och backar av från handen direkt. Även om man inte tar i...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 646
Senast: idaAa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar