tips angående sitsen!

Sv: tips angående sitsen!

Hör dig för i stallet om det finns sysslor du kan åta dig och få betalt. Så länge det inte uppgår till en speciell summa (tror det är 10 000 kr/år, men kolla upp det ordentligt) så är det skattefritt. Mocka boxar och hagar, ta extra fodringar och stallpass, tvätta transporter och schamponera hästar, följa med som tävlingsskötare... Det kanske finns något stall i närheten som vill anställa helgpersonal. :idea: Kolla bland Radannonserna!

På detta sätt kan din hobby få betala sig själv och du lär dig mer samtidigt som du tjänar ihop till din tränare!

Lägg gärna ut bilder på när du rider här så kan säkert de duktiga "sitsdomarna" ge dig bra tips på förbättring. Djurjouren och Inte_Ung t.ex. (Ett annat tips kan vara att kontakta någon av dessa två och allra ödmjukast se om du kan förhandla dig till en sitslektion eller två, i utbyte mot avlastning i stall el.dyl. Jag har själv fått en sitslektion av Inte_Ung och det var verkligen nyttigt!)

Lycka till!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 175
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Dressyr Sommarfunderingar i hettan. Ofta så pratar man om sitsen betydelse och korrekt inverkan på hästen. Det finns mängder av olika...
Svar
15
· Visningar
1 819
Senast: tuaphua
·
Hoppning Hej! Min dotter har ridit i snart 2 år (privat tränare, egen ponny) och är främst dressyrintresserad vilket mest beror på lite...
Svar
15
· Visningar
1 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka