God dressyr, både skrämd och ledsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: God dressyr, både skrämd och ledsen.

En liten fråga bara efter att ha läst 8 sidor inlägg - finns det bara 4-5 personer i detta forum som får göra inlägg :angel:. Så fort någon annan skriver något så är ni där och "sablar" ner den personen direkt, vilket gör att man aldrig törs sticka ut hakan eller ifrågasätta era åsikter.

Det är ju faktiskt upp till dig själv eller hur, dom som har något på fötterna ifrågasätter, har man inte det så är man väl tyst. Jag ifrågasätter inte någon om jag inte själv har en klar uppfattning om saken och kan stå för den. Däremot kan man diskutera en metod eller fråga mer om den om det är något man inte förstår eller är osäker på. Det vore ju oerhört konstigt att alla här skulle vara helt överens när alla har olika bakgrund och referenser.

Det håller jag med om.

Det gäller verkligen att veta sin sak innan man ger sig in i debatten, annars är det bäst att endast läsa och försöka avgöra vad som kan tillföra ens egen ridning/träning något.

Det är intressant att läsa om andras erfarenheter ang samma situation.
Och hur dem löste det.

Det håller jag med om.

Det gäller verkligen att veta sin sak innan man ger sig in i debatten, annars är det bäst att endast läsa och försöka avgöra vad som kan tillföra ens egen ridning/träning något.

Det är intressant att läsa om andras erfarenheter ang samma situation.
Och hur dem löste det.
:bow:

Det är just därför som vi deltar här.
Jag känner att jag försummar allt när jag hänger här så pass mkt.
Beroende:o
God Jul på er allihopa!

Det är just därför som vi deltar här.
Jag känner att jag försummar allt när jag hänger här så pass mkt.
Beroende:o
God Jul på er allihopa!

Jag kan ju bara hålla med.:bow: (Även om jag kanske med tanke på det ni säger yttrar mej för ofta då:crazy: Lite svårt att bedöma när man inte känner folk, vad som är vad ibland :cool: . Men brukar inte yttra mej om nåt jag inte vet eller provat i alla fall )

Och GOD JUL PÅ DEJ MED OCH ALLA ANDRA!
/
En till beroende:crazy: :D

En liten fråga bara efter att ha läst 8 sidor inlägg - finns det bara 4-5 personer i detta forum som får göra inlägg :angel:. Så fort någon annan skriver något så är ni där och "sablar" ner den personen direkt, vilket gör att man aldrig törs sticka ut hakan eller ifrågasätta era åsikter.

Du, är någon på det humöret så sablas alla ner, det har inte att göra med om du är en av de fyra-fem som så intensivt diskuterat i denna tråd eller inte.

Det är upp till var och en om man vill vara med och diskutera!!

Släng in dina inlägg och häng med vettja!!

Men man måste lära sig att tåla att bli emotsagd på kanske inte de allra trevligaste vis alla gånger.
Det är spelets regler...;) ;) ;)

Välkommen!!

Men man måste lära sig att tåla att bli emotsagd på kanske inte de allra trevligaste vis alla gånger.
Det är spelets regler...;) ;) ;)

Och många av de användare som skrivit flitigt i denna tråd borde dels ta och läsa på forumreglerna och dels fundera på hur man framför konstruktiv kritik. Det händer då och då att jag måste radera inlägg eller tom hela trådar pga allmän pajkastning....Så om du tror att det är okej att vara otrevlig mot andra så har du missförstått reglerna här inne!

/B_A_L, moderator

Bra sagt!
Sedan kan man ju vara med även om man inte har "på fötterna" ; ställa frågor, försöka ställa motfrågor och kanske få förtydligande resonemang.
Som man frågar får man svar, men om man aldrig frågar får man färre svar, och kanske går på fler minor irl.

*KL*

Jaha, hukar lite här i förväg eftersom man tydligen bara ska läsa och vara tyst om man inte har mycket under fötterna. Det är lite läskigt som ny användare att yttra sig här eftersom ni som sagt är några stycken som är väldigt flitiga och har mycket åsikter. Jag läser många trådar som intresserar mig men är lite rädd för att ge mig in i diskussionen då jag inte känner att jag kanske har så mycket att tillföra. Men det skulle fortfarande vara roligt att diskutera.

Det går ju då tillbaka till TS och vad tråden handlade om från början, det kan bli en lite konstig atmosfär på forumet som jag uppfattar det -nybörjare på forumet som jag är. Antingen är det de mest basic frågorna som avhandlas av "okunniga"/nya ryttare/hästägare. De får då svar som kan vara allt från rena rappakaljan till svar från väldigt kunniga med lååång erfarenhet. Eller också är det lite mer filosofiska diskussioner där några få yttrar sig och många är ödmjuka inför andras kunskap, men de flesta verkar ändå ha en seriös hästkunskap och de andra lite mindre vetande yttrar sig inte.

Det är kanske detta som TS upprör sig över, dessa väldigt "nya" hästmänniskor som inte har lärt sig grunderna och därmed kan ställa en del rätt korkade elementära frågor. Men vi är ju där allihopa, bara på olika nivåer. Man måste ju ställa frågor för att lära sig. Problemet med ett sånt här forum är ju att det är svårt att få fram vad man menar i skrift. Jag kan bara ana hur många undertoner som går att läsa in i mitt inlägg...

eeehhh... jag vet inte om jag fick fram nåt av värde, ville bara sammanfatta lite av mina tankar efter att ha läst tråden.

Bra sagt!
Sedan kan man ju vara med även om man inte har "på fötterna" ; ställa frågor, försöka ställa motfrågor och kanske få förtydligande resonemang.
Som man frågar får man svar, men om man aldrig frågar får man färre svar, och kanske går på fler minor irl.

du hann visst före mig och formulerade i ett par få ord vad det tog mig en kvart att svamla ihop...:D

Nja, både och kan jag tycka. Det är ofta som det sägs att alla är välkomna med frågor och att alla ska vara ödmjuka inför andras kunskap, men jag tycker inte att det alltid blir så i slutändan.

Det är ju därför jag tycker det är lite känsligt att ge sig in i en diskussion. Som relativt färsk här så är det ju ingen som vet vem jag är eller har hunnit bilda sig en uppfattning genom mina inlägg. Eller det kanske ni redan har? Vad vet jag. Jag ville väl mest kommentera varför det kan vara svårt för en "utomstående" att ge sig in i era diskussioner, hur gärna man än vill.

Exempelvis kändes ju din korta kommentar just: kort.
Kort i tonen är ju inte en positiv respons för mig och det är det jag menar med att det är svårt att uttrycka sig i skrift. Nu kanske du ville sätta mig på plats lite och då lyckades du ju i din kommentar. OBS! Jag vill inte komma in och kritisera, bara problematisera sättet att kommunicera på = ett diskussionsforum på nätet.

Men det är ju som jag redan sa i det förra inlägget att det är ju faktiskt upp till var och en om dom väljer att ge sig in i diskussionen eller inte.

Det är bara att hoppa in för den som vill ;)

Som någon uttryckte det för längesedan " Det här är bara ett jävla internetforum"

:smirk: Självklart.

Det kanske är jag som är överdrivet fånig. Vill inte att nån ska tycka att jag är dum-korkad-okunnig-otrevlig... Men det lär det ju alltid finnas. Alla kan ju inte komma överens. SPECIELLT inte hästmänniskor ;)

Du behöver ju inte förutsätta ifrån början att alla skall tycka du är dum, korkad,okunnig och otrevlig så kanske det blir enklare :p

:smirk: Självklart.

Det kanske är jag som är överdrivet fånig. Vill inte att nån ska tycka att jag är dum-korkad-okunnig-otrevlig... Men det lär det ju alltid finnas. Alla kan ju inte komma överens. SPECIELLT inte hästmänniskor ;)

Men vad gör det i så fall:confused:

Vi vet inte ens vem du är:idea:

Jag är övertygad om att det finns folk här (kanske en hel rad :crazy: :p ) som tycker jag är korkad. Men vad spelar det för roll?
Det finns säkert de IRL som tycker det också (men vågar inte säga det:devil: )

Jag blir inte mer korkad för att andra tycker det.:p

Jag är lite allergisk mot att man är överkänslig också.

Men - du är jättevälkommen för min del i alla fall.:D

Senast ändrad av en moderator:

Håller med dig, men jag tycker att vissa trådar som dyker upp här ibland känns ganska elaka. Som när några få härinne sitter och diskuterar om den eller den hästen (i Svenska eliten) går i rätt form, om den har ryggen med sig eller inte. Det känns inte som en seriös diskussion utan bara som om man letar fel. Vilken ryttare har alltid sin häst i perfekt form och utför en perfekt ritt. Herregud, alla är väl mänskliga och det känns inte rätt att vi sitter här (där de flesta troligtvis är på LA-nivå) och diskuterar hur de skall rida sina hästar. Men ibland så finns det väldigt intressanta trådar också, jag blir bara så trött på nedvärderingen av andra hela tiden. Undrar om det är själva meningen med det här forumet, att vi skall leta fel hos varandra ??

Vet du vad?

Om jag tävlade i eliten skulle jag nog inse att jag fick acceptera en viss diskussion ang min ridning.

Precis som kändisar till en viss gräns måste acceptera att diskuteras av en massa folk de inte känner, eftersom de är just kändisar.

Det är min åsikt och den delas kanske inte av alla. Och pga forumreglerna är jag lite försiktig, men jag upprepar igen, det är bara internet, man får inte vara överkänslig.

Däremot tycker jag illa om mobbning och underförstådda giftigheter o pikar mot andra på forumet, och liknande, för det är förstör verkligen stämningen. Trots allt finns även trevliga respektfulla diskussioner utan allt detta negativa. Fler såna vill jag ha.

Men vad gör det i så fall:confused:

Vi vet inte ens vem du är:idea:

Jag är övertygad om att det finns folk här (kanske en hel rad :crazy: :p ) som tycker jag är korkad. Men vad spelar det för roll?
Det finns säkert de IRL som tycker det också (men vågar inte säga det:devil: )

Jag blir inte mer korkad för att andra tycker det.:p

Jag är lite allergisk mot att man är överkänslig också.

Men - du är jättevälkommen för min del i alla fall.:D

Tack!

Jag är nog inte så överkänslig som det låter. Bara lite försiktig när det gäller nya kontakter. Det är ju bara att dyka in och se vad som händer...

Tack!

Jag är nog inte så överkänslig som det låter. Bara lite försiktig när det gäller nya kontakter. Det är ju bara att dyka in och se vad som händer...

Ja gör det! Det behövs fler kloka människor! Välkommen igen!:)

Du är bra på att skapa lite holiday spirit

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Ja lite spinoff på travtråden. Själv har jag sett hemska saker både i verklighet och på nätet. Innan jag skriver fakta vill jag...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: annie_cool
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 614
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar