Skänkeldöv

Sv: Skänkeldöv

Rider du på bana eller i skog? Jag tycket du ska välja att rida ute så mycket som möjligt. DU ska nog inte sitta och banka för det gör han bara ännu skänkeldövare. Börja rid passet med spö (spö är ju INTE till för att slå med) , när han inte reagerar så peta han med spöt med en gång. Lycka Till!!:)

Sv: Skänkeldöv

Jag har bara ridit honom i ridhus. Ägaren har ridit ut honom :p

Nu har jag gjort så, att varje gång han inte lyssnar har jag snärtat till med spöt, och det har gjort underverk. Nu är han pigg och alert så fort jag sitter upp :)

Tack alla för hjälpen :bow:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 573
Senast: Ananazen
·
Relationer Jag har sen snart 2 år tillbaka levt med en alldeles underbar. Jag skulle vilja påstå att det är min livsstörsta kärlek som jag hittade...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
66 577
Senast: Voeux
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar