Sv: Motsträvig-hur lösa problemet??
Jo, jag tänkte ju att det var så som du skriver. Tror jag skrev det innan. Att det måste vara för att man då har koll på ytter (samt inner sk mot ytter osv)
Men det hade faktiskt böjande effekt enbart att tänka trampa ner ytter. Det var det som förvånade mej.
Jag provade o experimenterade lite efter denna diskussion för att förstå hur susan bla menade.
Jag gör som du skriver och det var så jag tänkte, men lärde mej att även enbart tänka trampa ner ger bra hjälp.
Så det var alltså inte att jag mötte upp med ytter, den var där redan i mitt vanliga sätta att rida. (som fungerar bra, men jag vill ju alltid förstå hur andra menar också) Prova och se om du förstår då!
Nu är det just så rider jag som susan förespråkar men ej med så starka uttryck......ett tänk att trampa ner blir mer korrekt och min känsla när det ger ett genomsläpp som du oxå nog kände blir faktist att tornutskotten hamnar åt hö (läs i vä varv)
Jag är mycket noga med att förtydliga denna ridning genom att överdriva ytterhandens position mer ner än en buren men kan någ ej motivera varför men målet och uppvisningsridningen kan det betyda att jag kan bara med ytter bestämma ytterbogens plats samtidigt som jag får en känsla av att få den ram och minimala hjälper som kan ge mig 8-or i protokollet gälland inverkan