Motsträvig-hur lösa problemet??

Sv: Motsträvig-hur lösa problemet??

Jo, jag tänkte ju att det var så som du skriver. Tror jag skrev det innan. :confused: Att det måste vara för att man då har koll på ytter (samt inner sk mot ytter osv)
Men det hade faktiskt böjande effekt enbart att tänka trampa ner ytter. Det var det som förvånade mej.
Jag provade o experimenterade lite efter denna diskussion för att förstå hur susan bla menade.
Jag gör som du skriver och det var så jag tänkte, men lärde mej att även enbart tänka trampa ner ger bra hjälp.

Så det var alltså inte att jag mötte upp med ytter, den var där redan i mitt vanliga sätta att rida. (som fungerar bra, men jag vill ju alltid förstå hur andra menar också) Prova och se om du förstår då!:D

Nu är det just så rider jag som susan förespråkar men ej med så starka uttryck......ett tänk att trampa ner blir mer korrekt och min känsla när det ger ett genomsläpp som du oxå nog kände blir faktist att tornutskotten hamnar åt hö (läs i vä varv)

Jag är mycket noga med att förtydliga denna ridning genom att överdriva ytterhandens position mer ner än en buren men kan någ ej motivera varför men målet och uppvisningsridningen kan det betyda att jag kan bara med ytter bestämma ytterbogens plats samtidigt som jag får en känsla av att få den ram och minimala hjälper som kan ge mig 8-or i protokollet gälland inverkan :angel:

Nu är det just så rider jag som susan förespråkar men ej med så starka uttryck......ett tänk att trampa ner blir mer korrekt och min känsla när det ger ett genomsläpp som du oxå nog kände blir faktist att tornutskotten hamnar åt hö (läs i vä varv)

Ja, jag skrev ju också "tänka trampa ner". Vilket varv beror ju på vilket håll man då behöver det, i m itt fall blir det som i Susans exempel i höger varv . Så jag tror vi tänker lika där. Och det var precis känslan av genomsläpp som blev bättre, dvs det blev väldigt enkelt för hästen som det kändes.

Ja, jag skrev ju också "tänka trampa ner". Vilket varv beror ju på vilket håll man då behöver det, i m itt fall blir det som i Susans exempel i höger varv . Så jag tror vi tänker lika där. Och det var precis känslan av genomsläpp som blev bättre, dvs det blev väldigt enkelt för hästen som det kändes.

Just som du skriver att det känns lätt för hästen kan få mig att gå på moln :banana:

För mig handlar just ridningen om att hitta sätt att korrigera hästen genom hjälpgivning som på ett enkelt sätt får en samspelthet som vi båda är nöjda med !!

Just som du skriver att det känns lätt för hästen kan få mig att gå på moln :banana:

För mig handlar just ridningen om att hitta sätt att korrigera hästen genom hjälpgivning som på ett enkelt sätt får en samspelthet som vi båda är nöjda med !!

Ja visst är det fantastiskt! :D

Jag tycker att ibland kan ett träffande sätt att beskriva något, en bra liknelse tex, göra underverk för att man ska fatta och hitta rätt läge, som kan göra stor skillnad. Jag har fått flera bra tankeställare här på forumet, som gjort skillnad (och därmed har även hästen fått hjälp :bow: ) Det är värdet för mej med det här forumet även om jag får iéer och inspiration från andra håll också.

Jag borde väldigt ofta skriva knapplån - men den funktionen verkar saknas på mitt tangetbord.. :angel:
Du får ursäkta mig - jag har ju inte varit här så länge
så nä - det blev tankar rätt ut i luften och har inte så mycket med dig att göra.

Hålla ner axeln påverkar överarmen så handen indirekt ja. Visst är det så

Ok, uppfattade som att det var tilll mej mest. :crazy:

Jag har lärt mej att inte glömma KL för folk blir som getingar annars:angel: :crazy: :p

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 754
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 162
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka