F
flashlight
Sv: Länga ut överlinjen!!
Tror du får läsa allt jag skrivit en gång till för du har nog missförstått tror jag. Jag menar inte att det är en bra balans den har där utan tvärtom Man har den INTE i bra balans. Fattar inte riktigt vad du menade med svaret på det jag skrivit faktiskt.
Sen är det som sagt svårt att förklara så här i skrift så jag tror du missat hur jag menar också, låter så på det du skriver. Men det är väl mitt fel som är luddig kanske.
Jag menade tex också att jag skulle börja om från skritt först.
" Flappa med skänklar " skulle jag inte göra förstås, om inte annat skulle hästen få spel av det....
Jag förstår hur ni menar, men det funkade inte alls på min häst. Lång tygel, hitta balansen med näsan framme. Få hästen att stretcha ut ordentligt och lyfta upp ryggen. Plocka sedan upp kontakten igen.
flashlight: "Ja, precis, där är en anledning till att jag inte vill släppa ut helt på en häst som jag inte redan har i balans som bär sig. Utan låta handen finnas kvar, fast lätt och följsam framåt när hästen vill dit."
Den typ av balans de har i det läget, avknäppt med superkrull, hängmatterygg och bakbenen långt efter tycker inte jag är någon bra balans att utgå ifrån. Och att man är beredd på att vara "följsam framåt när hästen vill dit" har man ingen nytta av om hästen aldrig varken vill eller törs prova ta fram näsan...
Tror du får läsa allt jag skrivit en gång till för du har nog missförstått tror jag. Jag menar inte att det är en bra balans den har där utan tvärtom Man har den INTE i bra balans. Fattar inte riktigt vad du menade med svaret på det jag skrivit faktiskt.
Sen är det som sagt svårt att förklara så här i skrift så jag tror du missat hur jag menar också, låter så på det du skriver. Men det är väl mitt fel som är luddig kanske.
Jag menade tex också att jag skulle börja om från skritt först.
" Flappa med skänklar " skulle jag inte göra förstås, om inte annat skulle hästen få spel av det....
Senast ändrad av en moderator: