Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick igår höra av min tränare och tillika domare att vi inte kommer få ha spö alls på framridningen. Detta har hon hört av sin tränare som sitter med i dressyrsektionen som bestämmer TR. Suck vad trött jag blir.
Har nu frågat Lars Andersson (Grand Prix-domare, domarutbildare, skriver TR). Såhär kommer reglerna vara nästa år: Man får ha spö på framridning och collecting. Man får även ha spö vid ridning RUNT ridbanan men då får man 4 avdragspoäng av varje domare. Man blir inte utesluten förrän man rider in på tävlingsbanan med spö.
Har nu frågat Lars Andersson (Grand Prix-domare, domarutbildare, skriver TR). Såhär kommer reglerna vara nästa år: Man får ha spö på framridning och collecting. Man får även ha spö vid ridning RUNT ridbanan men då får man 4 avdragspoäng av varje domare. Man blir inte utesluten förrän man rider in på tävlingsbanan med spö.
Nu hoppas jag verkligen att han ser till att skriva ut i TR, bokstavligen, att man får ha spö i collectingring och att 4 poängavdraget inte gäller där. Annars blir väl det nästa års "nöt" att knäcka. Halva domarkåren trodde ju att det inte var tillåtet i år att rida med spöet där.
Ifrågasätt på!!!
Min spontana tanke när jag började läsa i tråden gäller hoppningen.
Där tycks det nästan vara hejdlöst vad som tillåts.
Skulle vilja se en msv med nuvarande ryttare och hästar, utan spö på 2-eller 3-delat bett och engelsk nosgrimma.
Ett vanligt ledat mylerbett tycker jag man borde få tävla med. Passar ju munnens anatomi. Men, men...