Skänklarna

Sv: Skänklarna

Fick rida med fastbundna stigbyglar på lektion. Det var läskigt och det gjorde ont ända in i smalbenet.

Sv: Skänklarna

Om tårna pekar ut är det förmodligen höften som behöver vridas om, som flera redan skrivit.

Mitt tips är att du testar hur du kan röra ditt bäcken och höfter när du sitter eller står, tex hemma, så att du får in känslan och hittar rätt muskler och rörelse.
Om du tex sitter på en stol med benen i marken som vanligt. Tänk nu att du ska vrida ut dina hälar, så att dina knän och tår pekar lite mer mot varann. Känner du hur höften får rotera? Det är den rörelsen du ska göra på hästryggen.
Pröva nu att göra tvärtom, dvs låt dina hälar gå emot varann och öppna upp mellan knäna. Tårna kommer också peka ut. Så här sitter du förmodligen när du rider nu. Känner du hur rumpan blir mer spänd?

Öva på att växla mellan dessa två lägen och gör det sen när du rider så får du se om det hjälper.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 483
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 333
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
Hoppning Efter mer än 6 månaders paus från "hoppningen" pga. feghet så testade jag på det idag - och det gick över all förväntan! Jag hoppade...
2
Svar
24
· Visningar
5 327
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar