Spinoff på annan tråd, hur ofta tränar du för någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spinoff på annan tråd, hur ofta tränar du för någon?

Jag tränar en gång i veckan i en ponnydressyrgrupp för en jätteduktig C-tränare, vi är ca 6-7 st i gruppen.

Tränar även för en annan tränare, som kommer upp till klubben nån gång per månad, rider då oftast två pass för henne, fre-lör. Hon är tävlingsryttare och tävlar på hög nivå.

Sedan tränar jag även för en fd. dressyrdomare varannan vecka ungefär, hon följer med mig på många tävlingar och hjälper mig även där.:)
Dessutom hoppar jag i hoppspecialen för en duktig hopptränare, om det inte krockar med någon av tränaren som kommer upp 1ggr/månads träningar.

Så i genomsnitt tränar jag 2-3ggr/vecka, ofta nu vintertid då jag inte har tillgång till något ridhus att träna själv i, och kör man in så är det lika bra att träna "ordentligt" när man ändå har åkt. (Det tar ca. 30 min att köra dit)

(Ja, det är samma tränare som Funny_Bunny, nästan :angel: )

Hur ofta tränar ni dressyr för någon?
2 gånger i veckan
Är det ensam eller i grupp?
Ensam
Vad har er tränare för utbildning?
Tror att den ena är B-tränare och den andra har jobbat som beridare i utomlands.
Känner du att du skulle behöva träna för någon oftare?
Nej, två gånger i veckan känns perfekt. Under tävlings säsong kan det kännas lite mkt ibland.

Hur ofta tränar ni dressyr för någon? 2-4 ggr/månad
Är det ensam eller i grupp? Mest i grupp (2-3 st)
Vad har er tränare för utbildning? Vet faktiskt inte, men jag vet att hon har tävlat upp till MSV (kanske högre??) dressyr och är ridlärare. Tränar just nu bara för en tränare.
Känner du att du skulle behöva träna för någon oftare? Ja, ibland kan det vara oregelbundet och då kan jag känna det.

Använd sökfunktionen istället, det finns redan en exakt likadan tråd. Eller så flyttade du den till gnägg där den egentligen hör hemma :smirk:

Jag tränar för tränare 1-2 gånger i månaden. c-tränare. Då rider jag själv i 30-45 min.

Sedan rider jag för en annan tjej i stallet ca 1-2 dagar i veckan. Hon har ingen tränar utbildning men har tävlat msv i sin ungdom, hon är dessutom lärare(skol lärare) och är pedagogisk. Jag och hennes dotter rider tillsammans då.

Eftersom Fio säger att det finns flera trådar med samma innehåll så låser jag tråden...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 506
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av...
2
Svar
33
· Visningar
2 430
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 665
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar