Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Dressyr Hur ligger det till egentligen? Reglerna gör mig nästan mer förvirrad. Får man skapa allianser i div 1? Och anordnas div 1 dressyr...
Svar
5
· Visningar
747
P
Dressyr Imorgon ska jag förklara öppna, sluta och bakdelsvändningar för min klass (2an på gymnasiet). De rider inte och det är meningen att dom...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: Idi_oten
·
Dressyr Nu har jag funderat ett tag, men inte kommit fram till något vettigt svar, så varför inte fråga er ? ;) :angel: I vilken klass...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Saigon
·
Dressyr hur tycker DU att man ser att hästen är lösgjord. Hur VILL DU att det skall se ut. Inget facit finns altså utan tycke och smak...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 552
Senast: Bumble-Bee
·
G
  • Låst
Dressyr Vad motsvarar det för nivå i Sverige?
Svar
2
· Visningar
722
Senast: GiG
·
F
Dressyr Går det att "lära" en häst mellangångarter/ökningar om den inte har det inkopplat i sitt rörelsechema från början, utan bara vill...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 585
Senast: flashlight
·
Dressyr Är inte så insatt i vilka bett man får rida på då jag mest håller på med hoppning, nu har jag dock köpt mig en häst som kan mest dressyr...
Svar
9
· Visningar
1 401
Senast: Sazalamel
·
Dressyr Nu har jag läst massor om hur hästen ska gå om den går i en riktig form, att man inte kan rida om man rider på graman o.s.v Jag rider...
2
Svar
36
· Visningar
3 244
Senast: Ewelina
·
Dressyr Satt och läste dressyr TR och upptäckte att dressyrsidan inte vaknat upp och tagit bort det hoppsidan gjort för många år sedan, dvs...
2
Svar
26
· Visningar
2 952
Senast: Anna-panna
·
A
Dressyr Hej alla dressyrkunniga! Jag hittade just en sida med dressyrprogram och en sak jag undrar över och hoppas ni kan besvara är att när...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Anna-panna
·
Dressyr Hur kan man lära sig förstå vad som sker? Hur lär man sig KÄNNA? Sitter och försöker göra byten och ibland går det (när jag har tur) och...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: alazzi
·
Dressyr Ni som har pigga hästar med stort steg och god framåtåtbjudning - hur börjar ni ert dressyrpass? Börjar ni med att samla ihop hästen i...
Svar
17
· Visningar
1 582
Senast: Atomiic
·
V
Dressyr Jag upplever att min häst är hackig i formen och orolig i munnen, jag vet inte om det beror på att jag är ostadig i handen, tror inte...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Atomiic
·
S
  • Låst
Dressyr Har fråga om utrustning inom dressyren. 1. Är det tillåtet att rida i bomlös sadel på dressyr tävlingar? Vet ej om det är rätt...
Svar
2
· Visningar
716
T
Dressyr hejsan! i helgen ska jag tävla dressyr :D typ dressyrryttartest eller nånting :p jag är redan nervös :p är det någon som har några tips...
Svar
8
· Visningar
787
Senast: tjohej
·
N
  • Låst
Dressyr Det är en LB:1 visserligen bara en klubbtävling men jag är ändå nervös. Så nu behöver jag en massa råd och tips om vad jag ska tänka på
Svar
1
· Visningar
711
F
  • Låst
Dressyr Det har infunnit sig ett lugn över Dressyrforumet. Det känns som att alla får komma till tals och att vi kan diskutera även om vi...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 986
D
  • Låst
Dressyr Ubdrar bara fall det finns Lag SM i dressyr... är från början en hoppnisse men gick för ett år sedan över till dressyr´så jag har inte...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: mimus
·
Dressyr Hej! Nu är det så att jag rider på ridskola två dagar i veckan för olika lärare. Den ena hävdar bestämt att A och C volterna ska gå...
2
Svar
21
· Visningar
2 003
Senast: NoExit
·
F
Dressyr När ni tar hjälp av en fattning eller ett avbrott för att få hästen att sätta sig lite till hur gör ni då? Driver ni in i fattningen...
Svar
16
· Visningar
1 124
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka