Uppklassningspoäng?

Sv: Uppklassningspoäng?

Men ärligt , finns dessa männniskor :eek:

Jadå, de finns. Kanske inte så många men jag tänker just nu på en.. henne hittar man även på fälttävlansbanorna (numera 90-klass bara)
:idea:

Men vad tycker du då om det är så att "rosettplockarna" inte har kapacitet för högre klasser, och då inte får fler rosetter? Är inte det också orättvist?
Vet inte om det är så i dressyr, men det var så i hoppning för "100 år sedan", därför så togs uppklassningspoängen bort där.

Vore intressant om ngn "rosettplockare" kunde svara i tråden! :)
Är inte alls ngn rosettplockare, men svarar ändå. Jag tycker inte alls att det är orättvist att rosettplockarna i Lc-klasserna får det lite kämpigare i La-klasserna. För så är det ju för alla, håller också med den som skrev att om man är uppklassad från Lc så borde man ju vara klar för en La-klass.
/anna, som är lite trött på att det alltid är ungefär samma personer som ligger högst på resultatlistan

om de är rosettplockare så kan de gå upp en klass till så är de bara..

jag har aldrig förståt varför man vill tävla lägre klasser än vad man igentligen kan. Det blir mer precision ju högre upp i klasserna man kommer, mer motstond svårare att vinna/ få placeringar men om man sen skulle vinna, oj så mkt roligare det är än att vinna en lc!
jag tycker att uppklasningssystemet är jättebra!

Det här med uppklassning är något jag oxå har funderat över. Vad är det som gäller?

T.ex. Hur räknar man poängen? När blir man uppklassad från Msv B?

Skulle jättegärna vilja ha svar på dessa frågor!

Men ärligt , finns dessa männniskor :eek:

Jo visst finns dem tyvärr. Tänker speciellt på en kille här i trakterna som har ställt upp på varenda jä**ans LA som finns. Allt från LA:1 till LA:6. Han har en häst som går med vinst och plac i MsV:B och hästen har kapacitet för internationell klass, åtminstonde gångartsmässigt sett sen vet man ju inte om seriebyten och liknande krånglar.

Sist jag kollade hade han över 100 p i LA. Tack och lov att han är uppklassad nästa år även om jag själv inte tävlar LA längre. Ska sikta in mig på MsV helt och hållet nästa år.

Själv är jag för uppklassningspoäng. Det är ju som någon skrev, går det inte bra i högre klasser blir man ju inte uppklassad och kan fortfarande tävla lägre. Går det bra VILL man oftast inte tävla lägre!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 639
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 362
Senast: krambanan
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 494
Senast: annan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar