Lugnet på Dressyr...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lugnet på Dressyr...

Kunnigt folk som vågar ta tag i diskussioner är en viktig del av ett forum.
Kunnighet, berikad med ödmjukhet.

Det är just detta jag skulle vilja ha mer av i alla situationer när det gäller hästfruntimmer. Ödmjukhet är en bristvara bland oss tjurskalliga dressyrkärringar. :o

Kunskapen och ideer/tankar finns. Men hur förmedlas det?
Jag ser en positiv utveckling, och hoppas att den kommer fortsätta.

Det hoppas jag med att den ska göra!!

Jag som tillhör den hetsiga typen o uppenbarligen hoppar i sandlådan :o med jämna mellanrum, tycker att det råder stiltje:p

Det som oftast triggar igång mig är när man kritiserar de allra duktigaste eller anser att alla svenska ryttare o tränare är kassa:devil:
Vem tar tillvara på deras intressen?
Varför inte ifrågasätta dem öga mot öga? Kurage!

De duktigaste VET att de inte är fullkomliga, medans här är det gott om rida-på-läktarnryttare.
Fy 17. Jag kan oxå sitta där o tycka-bara de gör si eller så så löser sig alla problemas. Nää, jag inser mina begränsningar o tror att de vet vad de gör.
Ofta har de en dialog med andra likvärdigt duktiga.

Jamen jag säger inte emot dej. :p Snarare är det sånt man kan lämna utanför, tycker jag. Det är exempel på sånt som är onödigt Var och en lägger fram sin syn och står för den, inget annat.

Själv försöker jag, vilket jag skrivit flera gånger, att endast uttala mej om det JAG vet, eller tror och om jag bara "tror" så skriver jag det. Eller "anser".

Jag är fortfarande grön av avudnsjuka på alla som rider dressyr bättre än jag, får hästar att arbeta bättre, osv.

Jag behöver inte veta vad alla tycker om andra ryttare. Man kan ge exempel på vad som är bra, men skriva att JAG tycker det, alla måste inte tycka det. Och motivera.

Ja ja ja det är kanske svårt det här i praktiken när man kommer in på att konkret bedöma tex bilder. Men om alla skriver "så tycker ajg" coh motiverar så behöver man inte lägga energi på vad andra tycker. Eller är jag naiv? Måste man försöka omvända andra för att man diskuterar?

Och inga negativa omdömen om personer alls, är det så svårt?:crazy:

Så jag säger inte emot dej om det. (i alla fall:p )

Och du, irl är jag en HETSIG person, jag håller i mej allt jag kan här.....ibland.

Sen var inte allt detta till dej heller, utan allmänt till oss alla.

Senast ändrad av en moderator:

Det är just detta jag skulle vilja ha mer av i alla situationer när det gäller hästfruntimmer. Ödmjukhet är en bristvara bland oss tjurskalliga dressyrkärringar. :o

Du, bland hästfolk är det inte bara dressyrkärringar som vet bäst:angel: 95% av allt hästfolk vet alltid bäst!:idea:

Och nu skulle jag gått hem för länge sen, god kväll på er!!

Du är klok som vanligt!!

Det kan jag bli lite avis på... :o

Hatar egentligen när folk (andra) är sådär kloka när jag är :devil: :angel: (liten bekännelse så ni förstår min rätta natur:angel: )

Du är klok du med!:idea:

Jag som tillhör den hetsiga typen o uppenbarligen hoppar i sandlådan :o med jämna mellanrum, tycker att det råder stiltje:p

Det som oftast triggar igång mig är när man kritiserar de allra duktigaste eller anser att alla svenska ryttare o tränare är kassa:devil:

De duktigaste VET att de inte är fullkomliga, medans här är det gott om rida-på-läktarnryttare.
Fy 17. Jag kan oxå sitta där o tycka-bara de gör si eller så så löser sig alla problemas. Nää, jag inser mina begränsningar o tror att de vet vad de gör.
Ofta har de en dialog med andra likvärdigt duktiga.

Jag tycker det är bra åsikter, om tävlingsryttare, även om man ibland blir mörkrädd när man ser erkänt duktiga ekipage.

Men att hålla en diskussion utan att gå in i försvar, det är liksom tricket tycker jag. Det det som jag ser som en positiv utveckling, när det fungerar.

Och debatter måste vara nyanserade. Det tycker jag du är bra på, när du går in i "bakom lod debatten".

Hade jag haft mera kött på benen, så hade jag slängt mig in där med.

Du har helt klart rätt i detta....varför måste vi blanda in andra ? Bara för att vi är dolda av ett *nick* och en del väljer att vara helt anonyma betyder faktist inte att det är ok att prata skit om andra.

*kl*

Men besservisar finns det gott om överallt men på ett forum blir det skrivna ordet så *hårt*....en ödmjukhet innför varandras kunskaper behövs men jag tycker det är väldigt svårt att uttrycka sig endast i ord utan den vanliga mimik, tonläge som IRL.

Att få feedback på ett forum och diskutera i sak utan att såra eller stöta sig med någon tycker jag är knappt möjligt.
Ödmjukhet under eget ansvarar är nog ett måste om man nu är på ett forum och jag tar för givet att alla är medvetna om spelets regler och ej ta illa upp i onödan.

Och debatter måste vara nyanserade. Det tycker jag du är bra på, när du går in i "bakom lod debatten".

Hade jag haft mera kött på benen, så hade jag slängt mig in där med.

Men har du inte lika mycket som andra att komma med?
Åsikter kan ju alla ha. Sen kan man skriva om man inte vet egentligen eller om det råkar vara något man känner sig rätt säker på.
I debatter behövs flera.
Hur mycket "kött på benen" måste man ha då? När du skriver så borde väl jag hålla tyst?:crazy: Vem får yttra sej då?:o

Fick bara lite frågor där:confused:

Det är precis den där känslan som vi måste få bort!!!

INGEN ska behöva känna sig dum eller inte ha tillräckligt med kött på benen för att få göra ett inlägg i trådarna!!

Det är precis den där känslan som vi måste få bort!!!

INGEN ska behöva känna sig dum eller inte ha tillräckligt med kött på benen för att få göra ett inlägg i trådarna!!

:bow: Just!
För att skapa en diskussion måste vi ha ngt att utgå ifrån.
Infallsvinklar!

Instämmer igen:bow: Låter som en medhållare bara, men varför ska jag skriva det, när du redan gjort det så bra? Så jag skriver under.

Gillar samtliga jag med. :crazy: Är det ok? :confused: "Får" man det?
Ibland känns det som att man måste välja, men jag vägrar:mad:
Det finns så oändligt mycket kunskap här.:bow:

Jag lägger mig i och skriver också under..... :o :bow:

Men har du inte lika mycket som andra att komma med?
Åsikter kan ju alla ha. Sen kan man skriva om man inte vet egentligen eller om det råkar vara något man känner sig rätt säker på.
I debatter behövs flera.
Hur mycket "kött på benen" måste man ha då? När du skriver så borde väl jag hålla tyst?:crazy: Vem får yttra sej då?:o

Fick bara lite frågor där:confused:

Åsikter, jo, kanske, men jag väljer nog mera att kalla det tankar och funderingar.

Jag har med funderat på hur mycket "kött på benen" man behöver ha, ibland verkar det räcka med lite "skinn på näsan" för att kunna bibehålla en debatt.

Min allra största anleding är nog att jag inte hinner med när debatterna går i en rasande fart, OCH jag ogillar när det inte är en objektiv debatt, eller när debatterna slutar i rätt eller fel, eller när folk måste använda ignorerarknappen.

Däremot håller jag med om att jag har fått än mer tankar och funderingar, av alla som skriver här.

Åsikter, jo, kanske, men jag väljer nog mera att kalla det tankar och funderingar.

Jag har med funderat på hur mycket "kött på benen" man behöver ha, ibland verkar det räcka med lite "skinn på näsan" för att kunna bibehålla en debatt.

Min allra största anleding är nog att jag inte hinner med när debatterna går i en rasande fart, OCH jag ogillar när det inte är en objektiv debatt, eller när debatterna slutar i rätt eller fel, eller när folk måste använda ignorerarknappen.

Däremot håller jag med om att jag har fått än mer tankar och funderingar, av alla som skriver här.

Ja när jag hade småbarn och två hästar plus barnens ponnyer var det tur att inte buke fanns för då hade någon blivit lidande:angel:

Tycker inte heller om rätt/fel diskussionerna. Det gör nog ingen:crazy: Som det verkar.

Exakt!!

Och ju fler infallsvinklar vi har desto mer har vi att diskutera!!

Du har oxå lite "brain" verkar det som axel!! :D :D

Nu får du sluta:o

Jag blir bara en måltavla för folk som tycker att jag har fel i mångt o mycket.
Blir ledsen på Mimus då hon tycker att jag är så dålig på att diskutera så att jag måste använda ignorerknappen.

Jag är som jag vart o om det inte passar, så får väl jag sluta så att Susan kommer tillbaka-alla nöjda o glada.

Var det inga konflikter innan jag dök upp?
Vad jag har förstått så fanns de även då.
Blev alla andra bortjagade? Eller valde de att utgå?

KL

Alltså jag verkar ha missat massivs här inne, har folk försvunnit? :confused: Vad har ni haft för er här inne?

Men du, jag skojade ju bara!! :( :(

Jag skrev förut att Flashlight var klok och nu skrev jag att du oxå hade brain- jag menar alltså att du oxå är klok fast jag uttryckte mig på ett skojigare sätt tyckte jag..:( Men det blev visst fel!!!

Det du skrev var ju skitbra!! Det var det jag menade!!

Förresten så trodde jag att Mimus menade mig när hon skrev om ignoreraknappen... :confused: :confused:

Men du axel, jag satt precis och tänkte att nu vet vi anledningen till mycket elände och tjafs... Du är kvar här och skriver som vanligt och det är en helskön stämning nu tycker jag!!

Jag tycker att det verkar som alla här tycker att du är en skön typ med mycket kunskap som vi alla vill ha del av!!!

Du är ju min kompis!!! :love: :love: :love:

Senast ändrad av en moderator:

Det är ett helt gäng som försvunnit, och jag saknar de inlägg som var fyllda av engagemang, kunskaper och åsikter. Nu verkar det klia på en del ryggar...
Jag som är nybörjare har fått ut ofantligt mycket av att både delta och läsa här.
Tycker att man liksom i alla andra sammanhang får välja vilka källor man vill lyssna på. Ibland är det ju också så, att man inte är mogen för viss kunskap, och ibland spekuleras det ganska så mycket utan markkontakt. Men hur ska man komma vidare i sitt tänkande om man inte får pröva även icke färdiga resonemang?
Det är inte lika mycket dynamik här längre, men man får hoppas att det kommer nya...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 254
Senast: lirco11
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 281
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar