Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är inget fel på sadlingen, sadeln kanar fram under ridpasset. Vet itne riktigt hur jag ska göra för att det ska stanna kvar Någon som har något tips ? Jag kan inte komma på något annat än svanskappa, å det är väl inget man sätter på halvblod ?
När jag tryckte på framvalvet så hände inget.
När jag tryckte på bakvalvet åkte framvalvet upp någon centimeter.
Det var ingen "brygga" under sadeln heller.
Prova en svanskappa under en period.
jag hade själv en häst som haft en dålig sadel - han litade inte på den nya utan sänkte ryggen.
Med svanskappa en period så vågade han lita på sadeln
Däremot gick det inte att galoppera i den för han hade så extremt rörlig rygg.
Men prova - man lär sig mest av att prova sig fram
Det finns en billig grej, som i princip ser ut som ett T, som du kan köpa tex på Börjes för ngn tia eller så.
Den trär man in mellan bossorna framifrån, bakåt. På den finns en ögla om jag minns rätt, där du fäster svanskappan. Mkt enkelt.
Jag var på träning härrom dan och fick höra av min nya ridlärare att han tar väldigt små steg och nu är jag säker på att det beror på sadeln, vad kan det annars vara? Är så trött på det här.. Gör allt jag kan för att han ska gå bra, men alltid är det något som förstör snart skiter jag i sadeln och rider barbacka, fast det blir nog lite ssvårt på träningen när vi hoppar 120
Hästnyheter Ja det kanske det gjorde, jag kan inget om henne som tränare men amatörer brukar inte ha så många hästar som de tävlar samtidigt. Alltså...
Hundavel & Ras Fast där kan man ju också vara noga med sin uppfödare! Så länge sedan är det inte vi hade tolv stycken i familjen och de var alla himla...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.