Angående längning av trav och galopp.

Sv: Angående längning av trav och galopp.

Det gick bra idag oxå.
Har gjort en felsökning o kommit på att det var för mkt innersk o för lite ytter.
tog itu med det igår o hoppla:bump: .
hade nu kunnat vara med o tävlat.

Jag har blivit expert:D på skrittpiruetter på båda hästarna. Så enkelt:idea:
Provade för ngn v. sen att fatta galopp i den o märra som är så ambitiös var jätteduktig.

Skönt att fler kan ha det problemet med ytter:p

Fattar du galopp i skrittpiruett? När du inleder den?

Apropå byten så har vi börjat förbereda enkla nu äntligen. Jobbar med galopp-skrittsteg-galopp men fortf i samma än så länge. Jag trodde hon skulle bli för laddad av många fattningar men nej:love:

Däremot av hinder! :bump: "Min tur! Min tur! Nu är det jag:bump: "

Kanske finns trådar med bra tips här för att lära in byten:idea: Ska söka.

[Hmm...Tanten kanske ska rida lite FT:angel:

Ja nån skulle bli glad i alla fall. :angel: Den lilla röda hästen.:p Själv är jag för livrädd numera för de där gravarna och sånt, :crazy: Tant,:crazy: du vet:p

Hon är klok att hoppa, bara ivrig innan det är hennes tur, sen när vi rider mot hindren använder hon huvudet, och är såå klok. Kommer hon lite snett in i studsserien fixar hon till det utan hjälp:love: Men så skulle jag inte gilla henne annars, jag vill ha hästar med bra huvud öht.

Oj ursäkta nu blev det hoppforum, (får går dit istället.....)

Ge honom mindre mängd mat:devil: o ta av honom skorna så ska du se att han blir ridbar:D :idea:

:D Finns inte mycket att minska på då han får mkt sparsamt med kraftfoder, resten är grovfoder. du har ju sett trinda magen på bilder :D ang. skorna - ide :idea: skor jag av honom på fram kommer han att automatiskt hoppa varje gång en framhov sätts i, då blir det ordning på bytena :idea: :D :angel:

:D Finns inte mycket att minska på då han får mkt sparsamt med kraftfoder, resten är grovfoder. du har ju sett trinda magen på bilder :D ang. skorna - ide :idea: skor jag av honom på fram kommer han att automatiskt hoppa varje gång en framhov sätts i, då blir det ordning på bytena :idea: :D :angel:

Jag ska börja träna för byten.:idea: Vi kan tipsa varandra! Kanske skulle starta en tråd om det?

Liknande trådar

Dressyr Jag behöver hjälp med omskolning på min häst🙏🏼 Han har varit en hopp-tävlings häst innan, vilket gör att han har en otrolig galopp och...
2
Svar
30
· Visningar
3 735
Senast: VildeKia
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 763
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka