Påfrestande problem med min hund

Motionsmässigt så låter det som att hunden behöver mer rörelse. Med hänsyn till raserna i honom så räcker det nog med att ni byter en av dom korta promenaderna till en långpromenad på i vart fall en timme.

Andra enkla saker att göra om hunden är matintresserad är att låta hunden söka efter sin mat (alltså söka/jobba för sin frukost och middag). Nu är detta lättare att göra ute men det går att göra även inomhus.

Rekommenderar också varmt att du kollar på hundkurser i din närhet, tex vardagslydnadskurs och hundmöteskurs låter som en mycket bra kurs för er.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 114
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 989
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Trassel12
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar