Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Finns det egentligen några vetenskapliga undersökningar gjorda på hur hästens form "ska" se ut? De gamla stridshästarna skulle väl se...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Sar
·
Dressyr Jag undrar om det finns någon som vet några bra skritt-övningar? Jag har tillgång till en ganska liten ridbanan, blir som att rida på...
Svar
13
· Visningar
7 370
Senast: Oliven
·
Dressyr När blir det obligatoriskt att rida med sporrar? Måste man ha Kavaj, eller går klubbjacka bra (lokalt)? När blir det obligatoriskt...
2
Svar
28
· Visningar
2 292
Senast: Oliven
·
F
Dressyr Har en häst som väldigt gärna hamnar i en väldigt låg form och bakom lodlinjen. Han "krullar" alltså ihop sig alldeles för mycket. Hur...
2
Svar
20
· Visningar
2 067
Senast: Prepreden
·
Dressyr Vad är det för regler som gäller när man ska tävla dressyr på en 5-åring? Hur höga klasser får man starta och får man rida med i laget i...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: traloppan
·
F
Dressyr Hur böjer man en häst i Dressyr?
Svar
1
· Visningar
725
Senast: pinky
·
Dressyr Min pålle börjar bli riktigt bra och stabil i traven, kan öka och minska med bibehållen energi. Galoppen är dock en annan historia...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Lully
·
Dressyr Har ni provat att tävla dressyrryttartesten? vad tycket ni om det? Fick ni de poäng ni trodde ni skulle få? Vi hade en sån på klubben...
2
Svar
35
· Visningar
2 504
Senast: PonnyBus
·
E
Dressyr När är det bäst att göra en övergång: skritt-trav trav-galopp galopp-trav trav-skritt skritt-halt jag menar med tanke på...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Lilla_momma
·
H
  • Låst
Dressyr Ja? Om det i proppen står LC:2 är det då alltid samma program som LC:2 2003 eller finns det ett nyare? Tacksam för svar :bow:
Svar
4
· Visningar
861
Senast: PrinceFair
·
S
Dressyr Jag har ett 13 årigt ponny/häst sto, har haft henne 3 år. Hon har varit lite knepig (och är väl det fortfarande) men nu slappnar hon...
Svar
2
· Visningar
1 189
Senast: Saraseal
·
R
Dressyr Hur vet man när egentligen en häst är lösgjord? Och hur vet man om hästen går i form, när man sitter på hästryggen? Vet ni några...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: russet
·
Dressyr Jag har problemet att jag tippar över framåt om en häst rycker till i bettet, samt att jag blir spänd i skuldror och armar på hästar som...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 505
Senast: Susan
·
B
  • Låst
Dressyr vart kan jag hitta programmet Msv B:1 ? har letat överallt men jag hittar det inte :confused: bara ritad banskiss typ, men jag vill ha...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: break_a_leg
·
  • Låst
Dressyr Har läst en del trådar om vikten av att hästen får jobba lång o låg. Jag förstår nyttan av detta... Min undran; kör någon hela pass med...
Svar
19
· Visningar
1 146
·
J
  • Låst
Dressyr Tycker det är OÄNDLIGT många trådar om var man kan finna dressyrprogram på nätet! Som det ser ut nu har ridsportsförbundet ensamrätt...
Svar
1
· Visningar
2 208
·
Dressyr Vilket ben belastas i fram- och bakdelsvändning för höger skänkel. Skänkelvikning för höger skänkel, dvs flyttar sig åt vänster.
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Findy Lee
·
S
Dressyr Hej! Jag tycker det är jättesvårt att få hästar att gå "i rätt form" dvs med bakbenen inunder sig och kröka på nacken. Jag har ändå...
2
Svar
22
· Visningar
2 505
Senast: cewe
·
M
Dressyr jo skulle vilja bara ha era komentarer till mitt mål till våren... Jag vill tävla Div II i dressyr.... Men är hästen redo... Vi...
2
Svar
26
· Visningar
1 688
Senast: rabarber2
·
Dressyr Man ser ju när den gör det, när den trampar under sig.. Men kan nån förklara hur man ser när bakbena börja arbeta under sig.. syns det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 192
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar