Hur får man UT huvudet?

Sv: Hur får man UT huvudet?

jag förklarade nog ganska otydligt! :smirk: För mig brukar det bero på; om hästen inte vill böja i bålen så flyttar jag mer på framdelen så att den "kommer in" alltså inte in och ut på volten utan mer skänkelvikning på volten och sedan tillbaka till böjt spår igen. Vill hästen gå med baken innanför flyttar jag mer på den. Oftast så släpper spänningarna när man hittat felet och då kan hästen slappna av och bla länga halsen om den behöver det. Nu blev det förhoppningsvis lite mer tydligt.. :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 435
Senast: Hedwig
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 935
Senast: Badger
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 941
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar