De nya dressyrryttartestprogrammen?

Sv: De nya dressyrryttartestprogrammen?

Alla program finns på ridsportförbundets hemsida, i den länk som gavs. Överstrykning förekommer i flera av dressyrryttartesten. Har kollat i den gula boken, men som jag minns det finns det inte fler program där än vad som finns på hemsidan.

Jag har inte testat de nya programmen, men jag har två frågor.
1. Vad exakt betyder "överstrykning"?
2. Är det inte väldigt trångt med fyra stora hästar på en 40m-bana? Tycker att det kan vara lite trångt när man är ensam på banan..
:confused:

Tänk på oss ridskole ryttare, vi kan rida 10 st samtidigt på en 40x20 meters bana :D Det är skicklighet det ;)

Tänk på oss ridskole ryttare, vi kan rida 10 st samtidigt på en 40x20 meters bana :D Det är skicklighet det ;)

Skulle väl snarare säga att det är synd om ridskoleryttare som är 10 samtidigt på en 40m-bana. Själv hade jag bytt ridskola om jag hade varit tvungen att rida tillsammans med 9 andra ryttare. Tror inte att man får möjlighet att lära sig så mycket då...

Tror inte det är reglerat. men det är väl lämpligt att rida i något hyfsat figursytt, så att domaren ser hur man sitter. Och sen måste man ha spö. Sporrar får man ha om man vill.

måste man ha spö? jag har aldrig ridit det med spö...konstigt eftersom i andra dressyrprogram får man ju inte rida med spö.

nej, det kan jag hålla med om. Men man lär sig iaf ta hänsyn till andra och man måste tänka hela tiden.. Föresten, vilken ridskola har INTE ca 8- 10 i varje grupp? ^^

Ridskolan där jag jobbar. :D Vi har absolut max 8 i varje grupp, men det är nödfall. Normalt mellan 4-7. Helt vanlig ordinär ridskola. :love:

Då undrar jag hur dyra ridpriser ni har/dåliga löner till anställda om ni får det att gå runt?

Nu måste jag tänka. :o

*Medlemsavgiften ligger på 100 kr för junior och 150 kr för senior.
*Lektionspris är 80 kr för junior och 100 kr för senior. (1520/1900 terminpris)

Jag kan inte hundra säga vad jag har för lön, men jag är ganska ny så jag tror jag har lägre än de andra, 84 kr i timmen+ob+semesterersättning om jag inte missminner mig helt. Ungefär så i alla fall.:idea:

oj, vad har ni för miljonär som sponsrar er?! :P

Nej då, våra hästar är nog bland de mest välmående ridskolehästarna i landet. :love: Klart vi har några sponsorer, men verkligen inte mer än någon annan klubb. Därimot är vi ett stort gäng med eldsjälar som kämpar.

Visst har vi problem med ekonomin i klubben, men det går runt. :D

Varsågoda att se själva.

Ska bara poängtera att vi har ytterligare 5 hästar än de som finns på hemsidan.

Senast ändrad:

En anledning till de låga priserna kan ju vara att alla som rider måste ta "stalltjänst", på så sätt sparar man ju in personalkostnader.

Visst slipper vi ha anställda på helgerna men mig veterligen är det inte många klubbar som har råd till det.:idea:

Stalljouren innebär att man en gång om året gör en morgonfodring och släpper ut hästarna samt mockar tll 3 hästar och fixar maten till dessa och tar in och fodrar hästarna på kvällen. Detta är man 3 vuxna och 4 barn som hjälps åts med. :idea:

Här har dett gått utmärkt de 20 åren våran förening funnits till.

I andra klubbar vet jag t ex att de är de som har privathästar på anläggningen som får ta hand om ridskolehästarna på helgerna.

Vi har också helgjour. Men ändå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 156
Senast: ameo
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka