En person som generellt låter mycket och vad den än gör låter ju hela tiden, även när den sitter stilla och dricker kaffe eller vad som helst. man behöver inte gå runt och fixa utan personen rör sig på stolen, lyfter och sätter koppen, hämtar kaffe, går på toa osv osv i all oändlighet.Det verkar som att ni rör er hela tiden, går runt och fixar.
Gissar på 80-talshus.
apropå @tornblomma om hus genomhörning och byggår
(har hållt mig runt 60-70 tal och 00-10 tal och ngt sekelskiftes, där jag växte upp var bara min sovrumsvägg och köksväggen mot grannen och de var säkert ett par dm betong.)
(iofs så kanske det skallrat när ytterdörren gått igen där jag växte upp hade en granne som övade på Für Elise också och aldrig kom hela vägen förbi "den svåra biten" och då alltid började från början igen idag skulle jag typ frågat om hen inte kunnat bara haspla sig igenom och fortsätta istället för börja om.)
Jag bor inte i ett 80-talshus nu och gjorde inte tidigare heller. Jag bodde i ett 50-tals trähus där grannarna hördes hyfsat tydligt.
(jag spelade lite piano på gehör som tonåring eftersom jagi nte kunde läsa noter, sättet jag lärde mig på var just att börja från början, kunde absolut inte "fortsätta" mitt i någonstans, då fick jag inte sammanhang på det. )