Jag mailade störningssamordnaren hos min hyresvärd samt Polisen i början av veckan och bara berättade vad som hänt, ifall det skulle vara så att de har något pågående ärende om något liknande i området igång. Störningssamordnaren är på semester denna vecka men Polisen ringde upp igår. En jättesnäll kvinna som bara ville ringa och berätta att de inte haft några våldtäkter eller ofredanden i området på sistone (jag frågade nämligen om ofredanden i mailet), så hon ville bara säga att jag nog kan känna mig trygg. Men att jag gärna får ringa om jag gör fler observationer som kan vara bra för dom att veta. Det kändes skönt att höra att dom åtminstone inte vet nåt.
Igår när jag tog ut hunden sista vändan så kollar jag upp mot våning 2 och ser att det står en siluett i fönstret bakom gardinen och kollar ut. När jag kollar upp så försvinner personen. Jag låter hunden nosa runt lite till och går runt ett träd, och när jag går mot porten så står personen där igen. Jag kollar upp på silhuetten samtidigt som jag traskar mot porten och då försvinner den in igen. Det verkar ju onekligen bo någon märklig typ på våning 2 i alla fall, kan vi nog konstatera.
Har du någon kontakt med dina andra grannar? Jag tänkte om någon vet vem som bor där på andra våningen.