När man tävlar i dressyr..?

Sv: När man tävlar i dressyr..?

det gör det..
det finns sporrar utan sporre att köpa.. vart jag sett det minns jag inet dock

Finns det någon som vet vart dessa finns att köpa? Vet också att jag sett dem, men kan för mitt liv inte minnas vart :crazy: Min häst rider jag alltid utan sporrar och vill inte börja med dem bara för att vi kanske tävlar någon dressyr då och då. :smirk:

det gör det..
det finns sporrar utan sporre att köpa.. vart jag sett det minns jag inet dock

Vad är vitsen med det? Då kan väl rida utan att peta i sporrarna i sidorna lika gärna? Det blir faktiskt samma effekt. Jag var med och lärde en häst acceptera sporrar genom att ha avklippta plastsporrar först och gå över till små små rundade metall som vi inte petade i sidan och sedan lite i taget, nu kan man rida med vad man vill och även använda dem när behov uppstår...

Började fundera på en till sak.. Får man lov att ha inbakad fläta i svansen när man tävlar(dressyr)?

Har aldrig sett någon haft det på tävling.. Men tycket själv att det är snyggt.

vad vitsen är får du fråga någon som rider med sånna sporrar.. jag har helt vanliga 20mm när jag rider..

Jag har för mig att du får ha det, men det är bäst att kolla i TR.

Har tyvärr inte TR, har tänkt att skaffa men tänkte vänta tills jag ska börja tävla i fall det ännu kommer ut nya..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka