Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har en 8 val som för det mesta är fin, alert och lyhörd på framridningen, men när jag har gjort första halten och ska rida upp mot...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: Sia
·
Dressyr På söndag ska jag rida det nya programmet LB:0. Har lite funderingar på halvvolterna. Rids dom likadant som i tex LA:4? Likadant den...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: Vimsan
·
Dressyr .... kan någon hjälpa mig att räkna upp dressyren grundstenar ?
Svar
19
· Visningar
1 241
Dressyr Jag har lte problem att rida för sätet i min dressyrsadel. Behöver lite tips och råd på hur jag ska förbättra det. Jag är egentligen...
Svar
15
· Visningar
1 397
Senast: cristobal
·
B
Dressyr I Msv B:1 så är det ju skrittpiruetter, och för att träna skrittpiruetter så måste man ju kunna bakdelsvändningar. jag har hört från...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: svea
·
  • Låst
Dressyr på långa banan tack, har glömt bort dem. plus att det är kul :D
Svar
1
· Visningar
752
Dressyr Om man har lättare för att utföra sluta än öppna, anser ni att detta kan tyda på att hästen inte förlagt vikt bakåt och därmed blir...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 098
Senast: flashlight
·
L
Dressyr Vilket är lättast att lära hästen ? Har en islandshäst men är otroligt sugen på att försöka lära han piaff/passage..Han har inte...
2
Svar
39
· Visningar
7 357
Senast: Lipurtà
·
T
Dressyr Jag har ett problem i min ridning som nog kan se ganska förfärligt ut till och från. Jag sitter med axlar och så rel. bra men jag...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Paxido
·
S
Dressyr Jag känner att jag verkligen behöver hjälp! Det har gått jätte bra med dressyren på mitt arab sto. Men jag har ett problem. Som är...
Svar
13
· Visningar
1 042
Senast: Sippus
·
N
Dressyr Jag har lite problem med att hålla mina skänklar stilla. Vad kan det bero på och vad kan man göra för att få bort det?
Svar
14
· Visningar
7 674
Senast: Findy Lee
·
C
  • Låst
Dressyr Någon som vet var på internet man kan hitta programmet i text? Kompisen ska rida de och jag hjälper henne leta, men hittar bara som...
Svar
1
· Visningar
1 059
Senast: Java87
·
Dressyr Någon som har tips och idér på hur man på ett varierat och stimulerande sätt kan förbättra styrkan i en högre samlad form.. Gärna...
Svar
9
· Visningar
1 694
  • Låst
Dressyr Jo, jag har en 3-åring som jag vill tävla med. Fast inte nu utan nästa år. Har hittat en klubbtävling i den klubben som jag ska gå med...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Novelette
·
N
Dressyr Vad har ni för några tips för att hästen ska lyssna på minsta lilla hjälp. Hur brukar ni träna på detta. Vissa hästar har ju det mer...
Svar
8
· Visningar
1 603
Senast: Sunshine
·
Dressyr När vi nu diskuterat varierad träning av just dressyr hästar.... Hur ser ni på varierad ridning utomhus på dessa, för att bygga vidare...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 046
·
S
Dressyr Finns det några bra och effektiva övningar man kan göra för att få en bättre sits och hållning i dressyren? Säckar lite med axlarna...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 139
·
A
Dressyr hur mkt är 165poäng i procent i dressyren? tacksam för svar:bow:
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Choklad
·
Dressyr Måste bara skriva hur snäll min häst var häromveckan. Jag tänkte att jag skulle prova att göra lite byten. Är förlamad i halva kroppen...
Svar
9
· Visningar
1 300
Senast: SusieQ
·
Dressyr Hittar inte den här frågan innan och jag skäms lite för att behöva fråga. men man blir visare ju mer man frågar:p Så vad är lodplan...
Svar
7
· Visningar
4 563
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka