Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

O
Dressyr Hur rider ni på tävling, väljer ni att "fisrida", dvs sitter och stilla och fint och det händer inte så mycket varken framåt eller något...
2
Svar
30
· Visningar
2 278
Senast: sorbifolia
·
Dressyr Vad har ni för bett på era dressyrhästar/ponnyer?
2 3
Svar
41
· Visningar
3 055
Senast: sorbifolia
·
Dressyr min 12 åriga valack hänger något så fruktansvärt i handen. Jag lättar och rör på bettet, flyttar undan på volt. Men så släpper han ett...
Svar
14
· Visningar
4 063
M
Dressyr Som jag fattat det finns flera olika sätt att hålla kandartyglarna. Själv håller jag bridongen på långfingret och stången på...
Svar
19
· Visningar
2 333
Senast: MaryMary
·
D
Dressyr Har just börjat rida en ny häst vars övergångar från galopp till trav är ganska "otränade". Ägaren har helt sonika brytit av från galopp...
Svar
4
· Visningar
938
Dressyr Någon som vet om man får ha det? ska tävla lokal tävling och vi har padd under sadeln.
Svar
5
· Visningar
1 004
M
Dressyr Vad finns det för roliga, bra övningar man kan köra i dressyren när man inte är så avancerad ännu? De får gärna vara roliga och...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: BeastieBabe
·
S
Dressyr För att ta upp huvudämnet i en intressant tråd som låstes: Vilka hjälper anser ni behövs för att rida hästen till samling? Är någon...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: skrållan
·
E
Dressyr Hej. Jag äger en nordis travare. I galoppen orkar hon inte hålla ihop sig, som de flesta fd. travare har väldigt svårt för. Och det helt...
Svar
6
· Visningar
1 696
Senast: Salasolen
·
E
Dressyr Har tagit mig en funderare på att kanske (så småningom) ställa upp i en tävling i dressyr med min D-ponny. Vilken är den absolut...
2
Svar
33
· Visningar
3 330
Senast: PrinceFair
·
N
Dressyr Har inte TR här, men jag undrar om man får tävla på lokala tävlingar med pannband med hästens namn och ett pannband med en "kedja" med...
2
Svar
20
· Visningar
1 793
Senast: PrinceFair
·
M
  • Låst
Dressyr Behöver lite bukesupport i en fråga jag har funderat mycket över. För ett tag sen pratade jag lite med en i stallet som rider dressyr...
Svar
13
· Visningar
1 490
Dressyr Hur kom det sig att aachengrimman blev tillåten på dressyrtävlingar? Vilka var argumenten?
2
Svar
27
· Visningar
2 403
R
  • Låst
Dressyr ska tävla LB:1 på klubbnivå på söndag, ska bli jättekul, MEN.. hästen jag ska rida har värsta underhalsen och spänner sig jättelätt...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Choklad
·
Dressyr Som nyväckt dressyrnisse och avslutad hoppnisse, så har jag inte en susning om det?! Hur många klasser rider ni på ett...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: cirkus
·
C
  • Låst
Dressyr säkert tusende gången den här frågan ställs men... jag undrar vart man får tag på dressyrprogram i det format som de ser ut på...
Svar
1
· Visningar
791
C
Dressyr Var på tävlingar i helgen (från LC-LA) och där fanns det många jättefina hästar vars ryttare satt riktigt illa i sadeln med raka armar...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Ciazon
·
C
Dressyr Sv: Fyrtaktig galopp... Kan man få denna länken skickad till sig eller kan du lägga ut den här?
2 3
Svar
46
· Visningar
2 866
Senast: pellen
·
C
Dressyr hur gör ni på er klubb och hur uppfattar ni att det är på andra klubbar med startlistorna, lottas de rakt av eller kollas det lite hur...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Ylva
·
N
Dressyr Hur rider man ökadskritt? Hur pass mkt ska man länga tygeln? Ska man driva på nått?
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30