Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Jag ska snart debutera L:A, men känner mig inte helt redo egentligen :crazy: . Resonerar som så att det är en liten klubbtävling och...
2
Svar
25
· Visningar
1 967
Senast: PrinceFair
·
S
Dressyr VAD får man ut av att dressyrträna med martingal? en bekant till mig hade lektion för en dressyrtränare och då fick hela gruppen ta på...
2
Svar
21
· Visningar
3 185
Senast: Lena_B
·
Dressyr Det känns äntligen som om jag och min lilla häst börjar förstå varandra i dressyren, men han drar nåt helt enormt när jag ska sakta av...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Pan
·
F
Dressyr Jag anser att grundutbildningen av en häst ska åstadkommas med ett tränsbett. Kandaret ska inte användas som någon "smidig" genväg...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 776
Senast: Mirre
·
P
Dressyr From vilken klass får man rida på kandar? Jag har för mig att man får det i några av de högre La programmen eller är det först i MSV??
Svar
2
· Visningar
1 055
T
Dressyr Så här är det, så fort jag rider lätt i traven på min medryttar häst så tappar hon formen, varför?! :confused: Damen jobbar på...
Svar
11
· Visningar
1 216
Senast: Summergirl
·
Dressyr Har sett många dresyrryttare linda upp över framknäna, ska man göra det eller? Någon som har en korrekt bild på lindade ben? Själv...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
16 955
Senast: mumrikan
·
Dressyr Red dressyrlektion igår. Sa då till tränaren att jag tyckte inte att jag fick nåt stöd på ytter tygel. Antingen håller jag för hårt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 424
Senast: lakrits
·
H
Dressyr *nervös* Strålade efter passet hästen och jag hade igår, fick en känsla jag inte haft på länge. väldigt läänge sen jag red för en...
2
Svar
38
· Visningar
2 252
Senast: Havregryn
·
S
Dressyr Går ni ut o tävlar med strävan att placera er på tävling? Det borde ju vara en ganska naturlig tanke. Eller kan ni rida år efter år i...
Svar
17
· Visningar
1 230
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Jisses, red på pelham idag med dubbla tyglar (har inget behov av hävstången så länge hon är lugn. Vill ha den som "starkare" alternativ...
Svar
6
· Visningar
1 316
Senast: Flyger
·
J
Dressyr Jag har tidigare i tråd här inne där jag undrade om jag kunde starta min häst i dressyr med min flatbacksadel.. Det var ju enligt er...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 390
Senast: Friendly
·
  • Låst
Dressyr Tänkte att jag kunde få hjälp här på forumet, på vilket sätt skiljer sig en C tränare från en B tränare. Vilka olika klasser ska de ha...
Svar
1
· Visningar
1 139
W
Dressyr Vad kallas medelsvåra klasser på engelska?:confused:
Svar
1
· Visningar
691
Senast: Susan
·
Dressyr Antar att jag inte är ensam. Har tävlat min häst lite grann under året tillsammans med medryttaren. Under framridningen kan ha gå hur...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Saigon
·
Dressyr Har någon några tips? nu på lörda ska ja tävla Lb 3. jag har aldrig ridit det programet förut utan bara LB1. Hästen ja rider blir lätt...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Arista
·
Dressyr Det gör visst Minna Telde också! Det finns visst fler också, i dressyreliten, som rider i Luc Childeric - islandsmodellen! Ganska...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 064
Senast: kopur
·
T
Dressyr Vad skulle ni säga om formen på den här hästen? Både positivt och negativt! :) Även positivt och negativt med min sits! :banana...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: sir-fantasy
·
H
Dressyr Var och tävlade för ett tag sedan på en ponnytävling. En tjej kommer in på banan. Hästen har en naturlig krökning på nacken och går där...
Svar
18
· Visningar
1 816
Dressyr Jag har börjat få lite nya bekymmer m min häst. Har alltid varit svårriden, stor och spänd och svår att rida ihop i form.. Nu har...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: olympic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj