Gårdagens pass, vad säger ni??

Sv: Gårdagens pass, vad säger ni??

måste säg att ni verkar trivas väldigt bra tillsammans, det ser verkligen så ut, strålar harmoni :)

jo, du har lite jobb framför dig med sittsen, att slappna av i benet och inte dra bak skänklen, sträcka på ryggen och få upp blicken.

Han ser att ha bra framåtbjudning, du ska bara fånga det lite bättre med halvhalter så ska det nog bli bra.

hoppas att det är en bra dressyrtränare du fått tag i :)

jo.. jag skulle sattsa på en annan outfit första gången för den nya tränaren:D

Fin häst! Nåt som ingen har nämnt är att tyglarna ser lite långa ut så dina händer hamnar nära magen. Jag har själv haft problem med det, men som jag ändrat på.

oj tackar, alla var ju så snälla.. hade väntat mig en stor avhuggning.. men allt negativt går att vända till något positivt.

sitsen är min största brist, men å andra sidan ska jag nu ta i ett extra tag och verkligen kämpa. någon gång ska vi ut och plocka rosetter *skrattar* på tävlingar *hihi*

halvhalter, blick, avslappning och rygg ska jag ha i huvet vid nästa pass. =)

tror mkt på denna tränare och hon har bra rykte om sig..

hehe, vad då?? han är ju så fin i de =P hihi... alla tittar på oss i alla fall =P

tack. ska tänka på tyglarna, jag är så rädd att bli hård i handen och händerna glider lätt då. dock måste jag byta på ribbade tyglarna, har gummi invävd i hpptränset så funderar på att skaffa desamma till dressyren.

Fin häst!
Jag tycker att det ser ut som om hästen rinner iväg för dig? Ser ut som om du försöker dämpa honom och spänner dig lite och fastnar i handen? Men det är ju alltid svårt med stillbilder..
Den ser lite "framstupa" ut.. lite på framdelen.
Vad händer om du tar ner tempot lite och försöker rida lite mer bakifrån och fram? Försök att våga sitta på honom och rida med sätet, nu ser det ut som om du inte riktigt släpper ner dig själv i sadeln och klämmer med ljumskarna/knäna. Släpp ner knät och sitt i sadeln! Lägg fram handen lätta av.
Tänk vad lätt allting låter! :angel: Du är duktig, mkt duktigare än mig, men det var lite tips bara! :)

Fin häst som sagt.. men kanske inte så vacker färgmatchning :p :angel:

Nirak

en grej jag reagerade på var att du hade hästen högerställd på nästan varje bild ;) och på några utav dom fick du inte in högerbogen riktigt. ser för övrigt bra ut. (utom din sits då :angel: )

hur gammal är hästen?den är jättefin..tänk på att rida mkt övergångar så den blir starkare bak och inte rusar så mkt så blir det nog bra!;)

Shit! vilka snygga lindor och schabrak! Hästen ser fin ut också.

Räta upp dig, kom ner i sadeln...försök släppa ner låren i sadeln och få honom att komma mer för sits och skänkel in i din hand så att du kan mjukna...
Gör honom alert för hjälperna och ta många mjuka halvhalter..
Övergångar är utmärkt för detta...

Ni är på god väg!

Tycker han ser starkare ut nu än sist jag såg honom (och det är nog bäst eftersom det är över ett år sen:p )

Som sagt var, tänk på din sits, räta upp dig, slappna av i benen som de tidigare sagt, men även att flytta fram handen på tygeln så du slipper sitta med den i magen, känn att du bär upp din hand själv.

Passa dig för att förböja honom, och att du inte blir hängande i innertygeln. Det fanns ngn bild (orkar inte länka) där du lättar på innertygeln och ni ser jättetrevliga ut!! Fortsätt så, så ska du se att du tids nog plockar en rosett eller två!

Hoppas du får ett lika trevligt träningspass som jag hade igår :banana:

ne men bra saker du skriver.. de med att jag ska släppa ner mig i sadeln var lite svårt just då, red första gången i den sadeln.. men nu går det bättre. innan har jag suttit och härhat i hoppsadeln ett bra tag.

ja han rusar lätt iväg, men nu har jag tagit åt mig av kommentarena här på buke och tänker mkt på att hela tiden vara me dhonom och aktivera honom, tycker att nu faktiskt efter bara några pass får jag fatt i honom och springer bara inte =P

dom mesta bilderna blir från höger varv faktiskt (mitt favorit varv för övrigt) men de har du rätt i, och bogarna brukar vi ha en del disskutioner om vi två. han vill gärna spärra till och så får jag arbeta som f*n.

tränaren påpekade de för mig och har nu hjälpt mig mkt med det.. så de kan bara bli bättre..

han är 15, men 8 i huvet. (op, idag när jag kom till stallet håller han och hans 17 åriga hagkompis på att riva stället, härhar och har sig, men ähh bara positivt)...

han springer och jag gjorde inget, men nu börjar vi faktiskt på bukt på de hela.. =P

hihi, alla ser oss i den färgen *skrattar*..

tack, ska tänka på de..

(har faktiskt tagit och skrivit ut vad alla skrivit åt mig så jag kan läsa igenom de lite då och då och tittat tillbaka)

starkare och snyggare *hihi* (kaxig)

ne men vi är en bra bit på vägen, men som du säger jag blir hängande i innertygel men när jag väl släpper, släpper som han också..

men nå väl allt kommer.. min sits lär nog ta 100 år att rätta till, men så småning om.. gah!

passet blev kul, men jobnbigt och svettigt *hoho*

Föresten, tack alla.. verkligen tack =)
ni var snällare än jag trodde..

Liknande trådar

Ridning Vill bolla med er också, så som jag gjort med tränare och stallkamrater etc. Försöker dra en recap av vårt år så att ni kan försöka se...
2
Svar
25
· Visningar
6 524
Senast: Heulwen
·
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem en stor 7 årig d-ponny (blandning varmblod/isis). Dels är han väldigt otränad och är nästintill omusklad...
Svar
15
· Visningar
2 348
Senast: hovtassfot
·
Ridning Har sett att det finns många andra trådar om igångsättning efter skada/vila, men känner ändå att jag inte riktigt blir klok på hur jag...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Rubinen
·
Utrustning Har haft hästen i ganska precis 4 år och haft problem med sadlar sen dess. Fick med en westernsadel som verkar ligga bra i alla lägen...
Svar
2
· Visningar
961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar