Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Dressyr Har ni en tävlingsskjorta under då, eller vad har ni?
Svar
14
· Visningar
1 402
Senast: Hiwiie
·
Dressyr Nu är det så att min vbl travarvalack från att förut tyckt att dressyr är pest och pina och varit en riktig segpropp, det har vi jobbat...
Svar
13
· Visningar
1 321
D
Dressyr Hej alla :) Jag har några frågor som nån av er här kanske kunde svara på :idea: När man te.x rider en öppna i höger varv, ska hästen...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 364
Senast: Fazer
·
F
Dressyr Hur ska man göra för att rida fram hästens gångarter. När vi longerar, tömkör eller låter min häst röra sig fritt har han otroligt fina...
2
Svar
25
· Visningar
2 714
Senast: Susan
·
Dressyr Börjar med att be om ursäkt om det är fel forum Jag har en liten fundering: Vad är anledningen till att bra gångarter är just bra...
2
Svar
29
· Visningar
2 650
Senast: Lilla_Millan
·
T
Dressyr vad tycker ni är viktigast... att en trög häst bjuder på ordentligt framåt eller jobbar i en korrekt form? om man bara får välja en av...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 881
Senast: deborah
·
Dressyr Hur ser upplägget ut. Kommer ni dit och så bestämmer tränaren en övning ( har alla ekipage den dagen samma övning?:angel: ) Eller...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 767
Senast: majola
·
Dressyr Ryttare som inte bara har taktkänsla utan oxå är lite dansant, kan få hästen att röra sig mer igenom hela kroppen.. En stel ryttare...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 939
Senast: cristobal
·
A
Dressyr När får man börja rida med hatt i dressyr, i vilken klass måste man rida då??
Svar
1
· Visningar
873
Senast: nancy
·
C
Dressyr Hur många är det här som har en häst som inte är riktigt jämn i gången och betraktar ni det som en hälta eller bara någonting ni jobbar...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Ciazon
·
Dressyr Är det någon som vet hur reglerna är för uppklassning? T.ex. hur man blir uppklassad från Msv och regionalt? Vad jag har förstått så...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: SevenDaysAWeek
·
L
Dressyr Hur vet jag när hästen hänger i betet, alltså att jag håller upp huvudet med min hand? hur märker jag att hästen "ligger på bogarna"...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Love_energy
·
Dressyr Osäker på vilket forum detta ska ligga, men jag testar här... Har sökt och sökt på gamla trådar, men hittar ingen som hjälper mig...
Svar
14
· Visningar
4 689
X
Dressyr Hejsan, jag är absolut ingen dressyrmänniska, men tränar såklart dressyr för tränare 1 ggr / veckan. Min ponny är inte direkt någon...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Waco
·
D
Dressyr Jag ska tävla dressyr nu på söndag, men har ingen dressyr TR, vet någon här om man få tävla lokal dressyr på ett tredelat tränsbett? ;/...
Svar
17
· Visningar
1 139
H
Dressyr det är så här, att jag funderar på att köpa en häst. Han är tävlad L:B med placerigar lokalt(utb. L:A), men ägaren säger att han inte...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Jofta
·
Dressyr I alla år har jag fått höra att du ska kunna rida din häst och göra de rörelser du gör på vanligt tränsbett innan du börjar rida på...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 300
Senast: __Stilett__
·
J
Dressyr Har nyss kommit till skedet så vi har börjat med galoppombyten jag och pållen. Grejen är att han tar hur stora byten om helst. Han gör...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Phlipp
·
H
Dressyr Jag köpte en ny hoppsadel i våras och har oxå haft planer på att köpa en dressyr sadel. Min häst har varit lite svår i dressyren men...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Frajda
·
M
Dressyr Är det någon som möjligen har LB1an, från 2006 hemma, i sin dator som skulle kunna skicka den kanske, jag ska rida det programmet nästa...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Mithra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka