vad är viktigast?

Sv: vad är viktigast?

Ok, nu förstår jag HUR sakta ni menar!!:idea:

Förresten, det var Pinky som skrev så klokt om att framåtbjudningen inte hade med fart att göra, men naturligtvis måste de ha styrfart i alla fall!! ;) ;)

Sv: vad är viktigast?

det är absolut viktigast att hästen ha framåtbjudning. Det är det abslolutdet viktigaste inom dressyren,ha du inte ens häst som bjuder framåt så kan den inte heller arbeta i korekt form.
Man kan inte göra så mycket om det e nda man måste göra hela tiden är att få ästenatt gå fram.
Den kan inte heller söka sig framåt nedåt. :)

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 474
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025