Hjälm för nybörjare med stort huvud

Apollyon

Trådstartare
Hej!
Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för närvarande är mitt största hinder. Mitt huvud är 63,5 cm så jag skulle hellst vilja ha en hjälm som åtminstone går upp till 64. Det har varit väldigt svårt att hitta i en prisklass som ligger inom en nybörjarbudget. Jag vet att flera som har samma problem gillar Charles Owens, men de är lite väl dyra för en hobby som jag inte vet om jag plocka upp.
Den jag fastnat för är Troxel sports 2.0 som i för sig endast är upp till 63, men till ett rimligare pris. Hittar den dock bara i USA.

Så det jag undrar är om någon vet om Troxel sports 2.0 säljs i sverige eller åtminstone i EU eller om ni har några tips på liknande hjälmar som går att hitta för under 2000 kronor

Hansbo har en hjälm som heter Victory, de finns upp till stl 63. Beroende på din huvudform så kanske de kan passa.
Kolla Hansbos hemsida.

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar så här på kvällskvisten och blir inte klok :eek: Jag behöver hjälp, även om det inte är akut. Jag behöver...
Svar
16
· Visningar
1 363
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka