Rida fram hästens gångarter?

Sv: Rida fram hästens gångarter?

Det kanske är för att du har en så fantastiskt effektiv sits? :) Något hästarna helt enkelt är lite ovana vid. En sits som inte låter dem komma undan. En sådan sits som jag vill ha.. :D

Det går inte att beskriva över internet, ta hjälp av en duktig tränare som kan förklara det för dig!
Det handlar inte om att sitta och "jucka" fram hästen utan det handlar mer om att sitta i sadeln och rida med mellandelen och våga "sitta emot" där..
Jättesvårt att förklara.. men en duktig tränare kan hjälpa dig! :)

Nirak

Okej va synd, men går det inte ens att förklara lite på ett ungefär?

på ett ungefär; så rider man med sin kropp i samma possition osm hästen.
Tex på en volt så balanserar man på ytter sittben och för fram det inre, man för också fram ytteraxel så att man ger plats för ytterbogen, man vänder hästen med vikten istälelt för med tygeln.

Men först måste man lära sig följsamhet och att hålla balanssen i magen

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 428
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 011
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj