Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Ja! Jag har tyvärr en stark och gnuggande vänster skänkel. Det blir inte bättre av att hästen alltid lyssnar sämre på den än den högra...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: ano
·
J
  • Låst
Dressyr Eftersom att den förra tråden försvunnit startar jag en ny. Ni som inte skrivit vad ni har för hästar, gör det nu :)
Svar
2
· Visningar
721
R
Dressyr ur dressyrryttartest l:1: C höger arbetsgalopp BEB ett varv på mittvolten; mellan E och B överstrykning B följ fyrkanten...
Svar
1
· Visningar
1 470
Senast: sweep
·
D
Dressyr Hej! Behöver lite hjälp med en sak, det e så att jag ska tävla lite derssyr nu i höst, men har ingen Dressyr TR. Är det någon som vet...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: Duchesse
·
Dressyr Man får ha huva enligt TR-ansvarige Lars Andersson. Men det krävs att man begär och beviljas dispens!!! Där ser man :p
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: lektra
·
A
Dressyr Ja, en lite dum fråga kanske men vad är egentligen mellantrav? :confused: Jag har aldrig riktigt fattat det...
Svar
12
· Visningar
3 661
J
Dressyr Jag tycker att det ser så extremt läckert ut när en häst går så väldigt högt med svansen när man rider dressyr och undrar hur man får...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 933
Senast: SusieQ
·
Dressyr Vilka muskler är det som jobbar när hästen går rätt? Hur ska hästen muskla sig på hals, rygg, bakdel och mage när den går rätt? Alltså...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: Susan
·
Dressyr Hej! Jag undrar hur man tränar upp/lär upp en häst att gå i riktig ökad trav? Någon som har några tips? // Rostad
2
Svar
39
· Visningar
4 072
Senast: Gisburne
·
Dressyr Jag är så sugen på att tävla!!! :o Men när jag inte ens orkar sitta ned i traven (jag blir snabbt trött och spänner mig) Galoppen...
2
Svar
33
· Visningar
1 518
Senast: axel
·
T
Dressyr jag kan inte sitta still med mina skänklar :eek: VAD ska jag göra? Tränaren är på semestar så jag har ingen som tjatar
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Paxido
·
Dressyr Har ni någon rörelse som helt enkelt inte är ''er'' rörelse? Jag har skänkelvikningar! Det fungerar helt enkelt inte:o Jo visst asså...
2
Svar
39
· Visningar
2 636
Senast: My_Spirit
·
I
Dressyr Hästen min har stora problem med skänkelvikning undan vänster skänkel :crazy: . Höger går utmärkt det är hans starkaste sida. Något tips...
2
Svar
21
· Visningar
3 233
Senast: Invincible
·
Dressyr I går var jag nere i Falsterbo och tittade på 6-års och 7-års finalerna i dressyr. Jag blev faktiskt ganska förvånad över hur en del...
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: axel
·
Dressyr Jag har en fd travare som jag skulle vilja tävla dressyr med. Vi har inte kommit så jätte långt på vägen.. Han kan gå i vänstergalopp...
Svar
13
· Visningar
1 995
Senast: independent
·
L
Dressyr Hej! Om hästen tar fel galopp från början (I ett varv, väntser, som hon är lite dåligare i.) i en dressyrtävling fast man byter galopp...
Svar
10
· Visningar
1 561
Senast: Love_Maya
·
L
Dressyr Hej!! Har ni några tips/övningar hur man kan stärka hästens svagare bakben och få hästen mera "liksidig" ? :) Skänkelvikning...
2
Svar
20
· Visningar
19 419
Dressyr Jag red dressyr med pållen igår. När jag satt ner i traven gick det SKITBRA verkligen. Typ bästa nånsin. Men när jag red lätt kom han...
Svar
10
· Visningar
1 500
Senast: mackan
·
J
  • Låst
Dressyr Fast nu är det ju ett tyskt y, så det ska vara prickar på u. Vad är rollkur för något? Jag läste om det i Stallmagasinet, och jag har...
Svar
1
· Visningar
728
Svar
28
· Visningar
2 019
Senast: **Lina**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok