Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Min häst ska tävla på lördag. Jag har glömt bort hur jag ska knoppa manen. Det är flera år sedan. Hur gör ni ?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 197
Senast: ishbel
·
T
Dressyr Hejsan, är det ngn som kan hjälpa mig med ett av mitt livs största dilemman? Jag är en rutinerad ryttare men jag kan inte sitta ner...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 380
Senast: cemax
·
E
Dressyr Självklart får man inte såga ner hästen på tygeln, att folk gör det har upprört mig & många andra. Men igår när jag red för en "tjej"...
2
Svar
35
· Visningar
2 998
Senast: Koppen
·
  • Låst
Dressyr Insåg prcis att min tävlingsdebut i dressyr på stor häst kommer att bli i LB:0. Har aldrig sett programmet ridas eller hört någon som...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: break_a_leg
·
Dressyr vet inte om jag lagt denna tråd i rätt forum, annars får den bli flyttad,min pålla är väldigt känslig för vikthjälperna, och ska nu...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Sar
·
K
Dressyr Hur ska ja lära min ponny att inte sega till hela tiden utan hålla samma tempo tills jag ber honom om någonting annat? detta gäller...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: concierge
·
I
Dressyr Bara undrar hur ni förbereder eran häst för en öppna och hur genomför ni den?? Vart ligger era skänklar och hur arbetar ni helt enkelt...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Invincible
·
P
  • Låst
Dressyr Hallå får inte B-ponnyer rida NM och EM??? varför bara C-ponnyer och D-ponnyer???och så tycker jag att det är dåligt att man inte ens...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Rumpnissen
·
L
Dressyr Hur brukar ni rida fram era hästar/ponnier inför en dressyrlektion. Hur länge? Vad brukar ni göra? Ge gärna exempel på hur ngn av dina...
2
Svar
21
· Visningar
2 002
V
Dressyr jag vet ju att många här inne rider för "tränare" (eller tar hjälp av instruktörer för att komma vidare i sin ridning ) gärna flera...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: Lancet
·
Dressyr En liten enkät... Vilka hjälper ger ni för: 1. Att komma fram i trav ur skritt 2. Att fatta galopp 3. Göra halt ur trav 4...
2
Svar
23
· Visningar
1 818
Senast: karatefisken
·
S
Dressyr Vad får man best betyg i dressyr av: A) Satsa bra i mellomtraven med längning av steget, men få galoppinslag? B) Inte visa...
2
Svar
37
· Visningar
2 112
Senast: plastprodukt_2
·
Dressyr Vilken klass tävlar 5-åringanra i Falsterbo i?
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: TooFatToFly
·
J
Dressyr Hej, är det någon som har tips hur jag kan bygga upp kondisen på pållen i dressyren? När jag rider dressyr blir min arab snabb trött...
Svar
10
· Visningar
1 272
Senast: Jennifer80
·
C
Dressyr Jag känner mig lite förvirrad. Hur gör man en ren en? En del säger att man skall använda ytter skänkel vid sadelgjorden och andra...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 953
Senast: MaryMary
·
L
Dressyr hej ! Jag har tänkt att starta medelsvår b:1 i vår! någon som har några tips :bump:
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: Summergirl
·
Dressyr En fråga som poppade upp när jag skrittade fram pållen var hur man förbättrar den fria skritten. Och hur man gör för att få mer poäng på...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Summergirl
·
Dressyr Vad ska man sikta på för procent när man debuterar på en dressyrtävling? Jag är nämligen fullt övertygad om att jag kommer rida...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: PowerGrace
·
Dressyr Ursäkta en fråga från en något ovan hackamore ryttare, men fungerar det i praktiken? Hästen jag rider känns mycket stadigare när jag...
Svar
10
· Visningar
7 955
Senast: Hallonsoda
·
Dressyr Borde ju inte vara ett tvång. Igår på tävlingen var det över 30 grader :o i skuggan och det var hemskt att behöva ta på sig kavajen...
Svar
17
· Visningar
1 514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka