Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Hur får man fram större rörelser hos hästen - större bogrörelser, mer lyft och energi. Träningstips önskas!
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: axel
·
Dressyr Idag var det dags att ida igen. Hästen var extremt pigg, men lyssnade ändå och blev inte så stark. Jag försökte att tänka på alla...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: karatefisken
·
G
Dressyr Har du knoppar och flätad svans?!? jag tycker att det är prydligast med både knoppad man och flätad svans,vad tycker du?vad friserar du...
2
Svar
29
· Visningar
5 073
Dressyr Hur får man sin häst att vila bättre i varje steg utan att tappa aktion i bakdelen? I nuläget går min häst ofta i ett något hastigt...
Svar
15
· Visningar
1 969
Senast: LinnéaL
·
Dressyr Hur går ni till väga när ni ska göra eran dressyr häst tävlings fin? Lägg in bilder på¨resultat och innan ni satte igång. Brist på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 526
N
Dressyr När ni rider ut med era hästar, hur rider ni då? Gör ni någon skillnad i hur ni rider, jämfört med när ni rider i ridhus/på ridbana...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 087
Senast: Elisha
·
Dressyr Måste man ha kavaj och vita ridbyxor på KM? Nån som vet?:crazy:
Svar
6
· Visningar
926
Senast: My_Spirit
·
B
Dressyr Liten fråga bara, kan man kvala nationellt (FEI-klasser) i LA:6? Eftersom det innehåller enkla byten och skolor!
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: My_Spirit
·
Dressyr Nu ar jag i USA och jobbar pa ett dressyr stall. Jag jobbar som ryttare och sjalvklart nar jag satte mig pa hasten, borjade jag med...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: susanne
·
D
Dressyr Får man tävla dressyr med sporrskydd av gummi? Får man tävla dressyr med sporrar där gummit är fast på själva delen som ligger runt...
Svar
16
· Visningar
3 153
Senast: karneol
·
L
Dressyr Problemet ett när d inte funkar för mig blir jag arg å hård i handen i stället för att fortsätta vara mjuk åsådär.. men ja vet ju att d...
Svar
16
· Visningar
1 035
Senast: LillOhlsson
·
G
Dressyr Har en helt "normal" hoppstammad halvblodshäst på 5 år, och ja jag vet, detta är dressyrfolkets sida, men; Ni är bättre än hoppfolk på...
Svar
13
· Visningar
1 624
Senast: gamila
·
Dressyr Skulle gärna vilja ha kommentarer på hur jag sitter och hur jag rider i allmänhet, om det nu går att avgöra på några få bilder...
Svar
18
· Visningar
1 600
G
Dressyr Jag erkänner glatt att jag rider som en kratta! :crazy: Jag kan hänga med i rörelserna, ramlar ytterst sällan av, kan rida hur fort som...
2
Svar
33
· Visningar
3 871
Senast: Daylight
·
Y
Dressyr Om min tränare vill dra ihop hästen, är man på fel väg då? Jag vill att min häst ska vara glad och tycka dressyr är roligt. Men det...
Svar
16
· Visningar
1 573
Senast: Daylight
·
C
Dressyr Jaha, då skall intresseklubben har årsmöte igen och samtliga medlemmar skall vara på dessa relevanta frågor. Dock krävs seriösa svar...
2
Svar
38
· Visningar
4 593
Senast: Victovie
·
Dressyr Hej, jag har lite frågor om att ha med sig egen musik till dressyrtävlingar, skulle vara kul om ni som anordnar tävlingar kan skriva vad...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: Anna-panna
·
M
Dressyr Hej alla hästokiga! Min dotter på 8 år ska ta Ridborgarmärket 2 på lördag och jag hjälper henne att träna ett dressyrprogram...
Svar
6
· Visningar
3 925
Senast: ako
·
L
Dressyr Hur ska jag göra för att få mitt sto att trampa och arbeta med bakdelen, förutom övningar som piaff?
2
Svar
22
· Visningar
2 698
Senast: bobo
·
D
Dressyr Någon som har dressyr TR hemma och kan berätta för mig om jag får använda detta bett på tävling? Har för mig att metallen måste vara...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur