Sv: Frågor
1) Varför gillar du bäst dressyr?
Det är en härlig känsla av samhörighet med hästen. Man blir så glad då det går riktigt bra och då man verkligen kan känna sig som ett med hästen.
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
Första gången jag kände att jag blev ett med hästen, att vi arbetade med varandra i samspel och balans, då det nästan kändes som om hon kunde läsa mina tankar.
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
den jag har
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
tycker det är roligt att rida ökad trav och ökad galopp, respektive samlad trav/galopp, samt skänkelvikningar och öppna.
5) Vem är din förebild?
En av mina kompisar som rider väldigt bra.
På toppryttarsidan ärdet väl Jan Brink.
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
Lancet
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? 4
9) Vad är ditt mål med ridningen?
Kortsiktigt mål att hitta en ny häst att komma ut och tävla lite lokalt med, och långsiktigt att komma upp i klasserna lite. Ännu långsiktigare är väl att starta svårare klasser som St Georg.
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
hm...
11) vad är det bästa?
det är en fantastisk känsla att känna samspel med hästen och man blir så fruktansvärt glad när allt stämmer.
Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst
1) Varför gillar du bäst dressyr?
Det är en härlig känsla av samhörighet med hästen. Man blir så glad då det går riktigt bra och då man verkligen kan känna sig som ett med hästen.
2) Vilken är den bästa dressyruppvevelsen du haft?
Första gången jag kände att jag blev ett med hästen, att vi arbetade med varandra i samspel och balans, då det nästan kändes som om hon kunde läsa mina tankar.
3) Vilken är din för dagen bästa häst/ponny?
den jag har
4) Vilken rörelse gillar du bäst att rida? Varför?
tycker det är roligt att rida ökad trav och ökad galopp, respektive samlad trav/galopp, samt skänkelvikningar och öppna.
5) Vem är din förebild?
En av mina kompisar som rider väldigt bra.
På toppryttarsidan ärdet väl Jan Brink.
6) Vilken ponnydressyrryttare skulle du helst vilja vara för en dag?
Lancet
7) Vilken/vilka tävlings/träningsmerit klassar du högst?
8) Hur skicklig tycker du i eget tycke att du är på an skala 1-10? 4
9) Vad är ditt mål med ridningen?
Kortsiktigt mål att hitta en ny häst att komma ut och tävla lite lokalt med, och långsiktigt att komma upp i klasserna lite. Ännu långsiktigare är väl att starta svårare klasser som St Georg.
10) Vad är det värsta med att vara dressyrryttare?
hm...
11) vad är det bästa?
det är en fantastisk känsla att känna samspel med hästen och man blir så fruktansvärt glad när allt stämmer.
Här under finns plats för bilder/filmer på dig och din häst