Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jepp, så är man tokig nog för att tävla dressyr... Och jag ska rida på kort bana och behöver dela av min långa ridbana för att kunna få...
Svar
9
· Visningar
3 341
Dressyr jag har en tendens till att svanka i ryggen då jag inte orkar "trycka" fram bäckenet så att jag sitter rakt vilket leder till att jag...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Waco
·
L
Dressyr På söndags ska jag tävla och fick ryttarmeddelandet skickat till mig. Där hälsar domaren att man får välja en låt att rida sitt program...
2
Svar
27
· Visningar
2 813
Senast: Mustang
·
C
Dressyr skulle vara väldigt tacksam för tips på olik övningar som kan hjälpa vid följande problem.:bow: har en bebis som är riden ett halvår...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: citronen
·
F
Dressyr Min ena häst skulle behöva bli rundare i galoppen... Tips mottages tacksamt på hur jag ska göra... *morgontrött ft-nörd*
Svar
15
· Visningar
2 783
Senast: ang
·
J
Dressyr Nu har jag några frågor som jag skulle vilja ha svar på från er duktiga dressyrryttare. Hur ska en riktigt bra skritt, trav...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 976
Senast: Victovie
·
F
Dressyr Får man använda dessa bett på dressyrtävling? har nämligen kommit fram till att min häst trivs väldrigt bra med dessa bett .
Svar
7
· Visningar
2 073
Senast: foxtrot
·
P
Dressyr hej jag är ganska grön i dressyrtävlingarna. Jag vill starta med min 4-åriga unghäst snart. Finns det såna klasser?
Svar
3
· Visningar
856
Senast: rassub
·
B
Dressyr Halloj, jag vill jättegärna ha Massor av tips på hur nu lösgör era hästar och får de käsnligare. Min är lite skänkeldöv (antagligen pga...
Svar
7
· Visningar
1 806
Senast: Beauty_Boss
·
N
Dressyr Efter att jag har börjat arbeta min häst mer i galoppen, d.v.s. börjat begära rundare och mer samlad galopp än den tidigare mer fria...
Svar
11
· Visningar
1 688
Senast: bobo
·
C
Dressyr Dottern ska tävla sin första dressyrtävling i morgon och jag hittar inte mitt TR. Får man rida i säkerhetsstigbyglar med snodd?
Svar
2
· Visningar
862
Senast: carnival
·
Dressyr Jag har funderat ganska mycket på hur mycket man bör starta sin häst för att den ska få rutin och prestera bra utan att den tröttnar på...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: bobo
·
Dressyr Vad tycker ni (över lag) är lättaste att rida -häst eller ponny? (Vi utgår från att de ligger på samma utbildningsnivå och har samma...
2
Svar
29
· Visningar
1 923
Senast: CarolineB
·
R
Dressyr hm.. är lite undrande.. hur ska man rida "halvcirkeln" från K till F? nåt sånt...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: sweep
·
M
Dressyr Hej! Är det någon som kan några bra galoppövningar/övningar som stärker galoppen, min häst blir lätt fyrtaktig och har inte så mycket...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: mjauen
·
L
Dressyr Jag har ett litet problem.. När jag rider kan jag inte jag få mina fötter att vara stilla :S Har försökt med det går inte :confused...
2
Svar
22
· Visningar
2 196
Senast: Luxurios
·
Dressyr När jag rider dressyr på min ponny så flyter allt jätte jätte bra tills vi ska galoppera.. eller snarare efter vi har galopperat.. Ja...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: BusBarro
·
Å
  • Låst
Dressyr Vet att det fanns en sådan här tråd innan. Den var jätterolig så jag gör en ny :idea: Skriv vad ni har fått för...
Svar
1
· Visningar
1 320
Senast: break_a_leg
·
S
Dressyr får man ha detta bett ??? nej, har inte TR så :P http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/500157.jpg
2 3
Svar
40
· Visningar
3 336
Senast: Henchen
·
Dressyr Hur går det till när man ska in på banan? jag ska på min första dressyr clearround idag. jag vet hur det går till i hoppning, först blir...
Svar
7
· Visningar
848
Senast: HoppFantasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka