Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr kan någon vara snäll att förklara övningarna öppna/sluta på ett enkelt sätt? jag läser och läser men fattar inte, har gjort övningarna...
Svar
14
· Visningar
1 342
Senast: Visa
·
Dressyr Mer vikt på bakbenen Frågan kommer upp hur Meredith tycker att hoppryttarnas markarbete har förändrats de senaste tio åren. Hon...
Svar
14
· Visningar
1 586
Senast: oopsie
·
F
Dressyr Jag har märkt att många domare nästan enbart tittar och bedömmer formen i ett program på LB nivå. Vägarna har nästan ingen betydelse...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Degree
·
Dressyr Jag har en 4 åring (-02a)som har väldigt lätt för sig, har precis börjat smyga in nedsittning på henne, men "NÄR" ska man egentligen...
Svar
7
· Visningar
1 337
Senast: mackan
·
D
Dressyr Hur länge brukar det ta från att man betalat tills licensen kommer? Det står polotröja i TR duger hööks pololinne? Vad ger sämst...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: dragonlady
·
D
Dressyr Ska tävla i LB:2 den 6 juni, på Grace :bump: Stort sto, blir rätt stark om man inte rider fram ordentligt - men annars är hon en ängel...
Svar
11
· Visningar
6 895
Senast: mumin
·
D
  • Låst
Dressyr Ökningen till mellantrav går alldeles utmärkt, dock blir det så skumpigt. Man bara skakar :bump: :bump: För att kunna hålla sitsen...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Jag har börjat träna förvänd galopp med min ponny nu, och vissa dagar går det jätte bra, och vissa går det inte alls bra :p Om jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: mackan
·
J
Dressyr vi har köpt en vallack efter le mexico som gått msv. nu ska min dotter tävla lätt b. Men Friskritt?? vad är det.? får hästen gå hur den...
Svar
7
· Visningar
1 153
Dressyr Det är något som många säger att hästen gör. Är det då bokstavligt? Biter hästen sig fast i bettet eller vad är det egentligen som...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: ano
·
Dressyr hejsan! här kommer jag med en svår fråga för självklart finns det många faktorer som spelar in....men jag ställer min fråga iallafall...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: Tulip
·
D
Dressyr får man tävla me spö på lokal nivå?
2
Svar
35
· Visningar
2 645
Dressyr Jag har alltid tyckt om att rida galoppombyten och med min ponny brukade vi få till rätt häftiga serier på en lång härlig galoppstig ute...
2
Svar
30
· Visningar
2 359
Senast: ragge
·
C
  • Låst
Dressyr Jag undrar om man får rida med fläta högst upp i svansen på dressyrtävling. Får man ha röd rosett i den? Jag vet att det har funnits...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: break_a_leg
·
F
Dressyr min ena häst vinglar verkligen jättemycket när jag rider rätt upp har ngn tips på hur jag får han att inte göra det? Försöker driva på...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: nancy
·
D
Dressyr Får man rida på kandar i LA:5 och LA:6? Läste på stallbacken.com: För häst: I LA:5, LA:6, MsvB:1, Msv B:2, Msv B för unga hästar avd...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: mumin
·
Dressyr Vi har inga speglar i vårat ridhus än tyvärr.. Vilket jag finner MYCKET irriterande. Det är omöjligt, känner jag att veta hur hästen går...
Svar
16
· Visningar
1 263
Senast: LinnéaL
·
Dressyr yes, vad jag vill ha ifrån er är massor av bra tipps som ni kan ge mig för att jag ska lyckas när jag rider detta program på torsdag =)...
Svar
18
· Visningar
1 928
Senast: bubbel
·
N
Dressyr Nu har jag bestämt mig för att göra dressyrekipage av hästen och mig, och har satt som mål att göra debut på en klubbtävling till...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: Zandrizzz
·
Svar
10
· Visningar
1 801
Senast: Gwaeron
·