Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Känner att det var ett antal år sedan jag red dressyr när jag inte kände att jag hade koll på sidvärtsrörelserna.:o Den senaste hästen...
Svar
7
· Visningar
8 325
Senast: mumrikan
·
C
Dressyr Har letat men hittar inte någonstanns hur bokstäverna är i en paddock? Nån som vet? Det enda jag vet är att X är i mitten:d.
Svar
11
· Visningar
4 530
Senast: Susan
·
Dressyr Som Malisnky skrev, det finsnlika många metoder som ryttare. Hur gör du, undrar jag. Alla förslag mottages tacksamt :) SUS
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 989
Senast: Curtis
·
K
Dressyr Vad finns det för övningar man kan göra för att hästen inte ska gå bakom hand? Hästen i fråga är mycket energisk men känslig i...
Svar
10
· Visningar
1 593
Senast: Luxurios
·
Dressyr Har funderat på hur ni alla duktiga dressyrryttare tänker (eller inte tänker) när det gäller kandar. Ni som rider på kandar: Gör ni...
Svar
13
· Visningar
2 177
Senast: PrinceFair
·
R
Dressyr min tränare har sagt åt mig att hålla tyglarna när jag rider med kandaret på ett speciellt sätt men nu säger de andra i stallet att det...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: pinky
·
D
Dressyr Får man småprata med hästen, berömma, osv. under tävling? :confused:
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Victovie
·
V
Dressyr hur tränar man förvänd galopp ibörjan?
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: Luxurios
·
Dressyr Jag har en ganska framtung häst, och det blir då att jag gärna "rider med händerna" jag vill få bort denna ovana, men vet inte riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: _Mallan_
·
T
Dressyr I vilka program går div 3 för häst?? //Ems
Svar
4
· Visningar
705
Senast: Magnum
·
Dressyr Har jag missat något? får man tävla dressyr med mexikansknosgrimma(pullarnosgrimma) nu förtiden??
2 3
Svar
40
· Visningar
3 164
Senast: Rumpnissen
·
T
Dressyr Hej, jag har en tysk ridponny f. 2001. När han ska galoppera sträcker han ut huvudet och springer in i galoppen, nog för att han är...
2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Ämelie
·
Dressyr Jag har fått låna en jättetrevlig liten häst med oerhörda gångarter, ffa en rejäl ökad trav (bara 155 cm som kommentar till tråden om...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: Djurjouren
·
Dressyr min mamma filmade mig när jag red, och i galoppen så sitter jag och gungar med hästen! verkligen driver med överlivet om man säger så...
Svar
8
· Visningar
1 525
Senast: Susan
·
Dressyr Blir en mindre häst automatiskt neddömd i dressyren? Klart att den inte ska bli det rent teoretiskt men hur ligger det faksiskt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 044
R
Dressyr Jag har ett halvblodssto som har svårt men högergaloppen, så jag behöver tips på hur man kan förbättra den. Vänstergaloppen är riktigt...
Svar
7
· Visningar
1 411
Senast: Cake
·
M
Dressyr har ju tyvärr gjort så att det blivit färre dressyrtävlingar för ponny på lokalnivå med "normala" klasser. Många med mig letar med ljus...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Retzina
·
I
Dressyr Hej alla duktiga dressyrryttare! Jag skulle behöva lite tips... jag äger o rider nu för tiden islandshästar. Tränar dem genom...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Mow
·
E
Dressyr Måste man knoppa på dressyrtävlingar:confused: Min ponnys man är jättetjock!! Och jag ska tävla mina första tävlingar nu i helgen...
2
Svar
25
· Visningar
2 294
Senast: Elinabergh
·
V
Dressyr min häst vänder ut rumpan ett steg snett till vänster i halten. han gör en jätte bra halt först, sen kör han ut den.. nån som vet varför...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Gwaeron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka