Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag var och red för en annan dressyrtränare än min vanliga för ett tag sedan. Red ett halvblodssto på 13 år som jag aldrig ridit förr...
2
Svar
25
· Visningar
2 194
Senast: NiraK
·
Dressyr Vill få tips hur man får sina händer stilla :confused: Lätt att den åker upp och ner i takt med hästens gång (speciellt vid...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Malinigbg
·
Dressyr hallo..! Jag har då haft min häst i ca 7 veckor nu. Hon är igentligen och framför allt hopphäst, men det skuulle vara så kul att starta...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: Docka
·
Dressyr Min häst har ett väldigt kort steg i skritten eller rättare sagt i allmenheten...Hur ska man göra så att det verkligen ser ut som hon...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: TheHunted
·
Dressyr Hur är det hära med dressyrtävling och sadel..? Jag är då först och främst hoppryttare,vilket innebär att jag kommer satsa mer på...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: miiah
·
B
Dressyr Idag var jag på tävling och upptäckte hur mycket sämre min ponnyns trav blev när jag satt ner :eek: När jag red lätt fick han shwung och...
Svar
15
· Visningar
1 267
Senast: Zahlo
·
B
Dressyr Halloj! Jag håller på o försöker träna enkla byten på min buse. När vi gör det så blir det lätt en halt och sen skritt, trav typ 3 steg...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Dark_Iris
·
Dressyr Heh, känner mig sådär lagom simpel nu igen :D Kollar igenom dressyrprogrammen som ska ridas på tävling snart, LB:1 och LC:1. Och jag...
2
Svar
20
· Visningar
7 538
Senast: Susan
·
P
Dressyr Jag ska i sommar vara med på min första dressyr tävling på Arab meetinget som är i juli, det är en Lätt C:2 klass. Jag tränar och...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: Patience_ox
·
F
Dressyr Skriv gärna oxå hur du gör när du rättar en dålig halt, och hur du bär dig åt med en häst som inte vill stå still i halten!
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Curtis
·
B
Dressyr Var på tävling förra helgen tror jag (22/4) och jättemånga hade flätade svansar på sina hstar. Alltså, inte hela vägen ner, men kanske...
Svar
12
· Visningar
1 197
Senast: Beauty_Boss
·
T
Dressyr Det känns som att det vore givande med en tråd som förklarar HUR man beter sig för att samla, fatta galopp, eller rida en hörnpassering...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 898
·
Dressyr Det är många trådar om kandar hela tiden.. här tänkte jag att vi kunde skriva när vi börjar använda dom, hur vi rider in oss på dem, vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 963
·
B
Dressyr Jag var iväg och tävlade dressyr i helgen. När jag här hemma går i igenom protokollet i lugn och ro inser jag att det fattas poäng...
Svar
13
· Visningar
1 626
Senast: bibban
·
Dressyr Vet nån vad max poängen i Lb:1 2003 ligger på?? Tacksam, vill kunna räkna ut mina %
Svar
6
· Visningar
1 654
·
Z
Dressyr HEJ! Jag har en fråga jag MÅSTE ha svar på !! Det är så att jag ska tävla Dressyr i helgen åh jag vill ha vita lindor. (Är inte...
Svar
14
· Visningar
1 715
·
Dressyr hjälp mig nu.. det var säkert 13år sedan jag tävlade dressyr. (usch vad tiden går..) hur är det måste man kvala på något sätt eller är...
Svar
14
· Visningar
1 281
N
Dressyr Hallå alla dressyrisster! Jag har en fråga som jag har grubblat mkt. länge på. Varför sitter vissa (ta inte åt er om ni inte känner er...
2
Svar
31
· Visningar
2 125
Senast: Elisha
·
Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 147
Senast: sweep
·
L
Dressyr Hej! Startade LC:1 i höstas och tänkte starta även det i vår. Men så såg jag att de hade med ett nytt program, LB:0. Detta verkade ju...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: toughcookie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023