Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Min dotter som precis fyllt 10 år ska börja tävla LC o LB. Jag vill helst att hon har västen på;) Hur har andra ponnyryttare? Innanför...
Svar
16
· Visningar
5 638
Dressyr Hej. En lite dum fråga kanske men i LB:1 2006 i skritten på står det mellan skritt.. det är på tyglen eller? Ni får dumförklara mig...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Kivina
·
I
Dressyr Jag har funderingar runt träning. Det är sååå svårt. Jag är en fegis och vill absoluuut inte att min kille ska få ont så jag tror jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 118
Senast: Foxy_Escada
·
Dressyr Kan någon ge mig tips på hur jag ska få min häst att söka sig mer nedåt? Han låser sig som ni ser och sänker ryggen. Tidigare ägare var...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 192
G
Dressyr Med lite tur så får jag start i helgen på ekenryttarnas lokala dressyrtävling. Ligger som första reserv. :bump: Nu ligger det här...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: **Lina**
·
B
Dressyr Hur sitter alla dressyrryttare ner i traven på sina gångartshästar?:crazy: några tips?
2
Svar
32
· Visningar
2 605
Senast: Zonya
·
N
Dressyr En fråga från en okunnig fälttävlansryttare :D Min häst har väldigt elastisk och taktmässig trav och gör passage väldigt lätt (när...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: axel
·
Dressyr Min häst har bra skritt, särskilt den fria skritten då han trampar över väl, håller bra takt och är avslappnad. Han går dock ganska högt...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: BusBarro
·
M
Dressyr Mom 217 så står det "Vid lokal tävling får ridstövlar bytas mot jodphursskor och shortchaps utan fransar". Nu på senare år har det ju...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: staaria_
·
M
Dressyr Vår ponny är ganska "säker" i de flesta dressyrmoment, men när man kommer till ryggningen, vilket program det än är:crazy: så läser han...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: marija
·
Dressyr Var på min första privata dressyrträning igår... Är bara helt SALIG :) Att det kan vara så härligt, enkelt och underbart. Jag har nu...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: anni0301
·
Dressyr Ibland när jag rider så hackar min häst med tänderna. Det känns i handen att hon hackar men jag vet inte ifall hon öppnar munnen också...
Svar
5
· Visningar
1 450
L
Dressyr Hej! Har för mig att jag läst att man måste ha sporrar i lite högre klasser i dressyr.. ? :confused: Från vilken klass är det...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: suisyola
·
C
Dressyr Skrev en artikel i senaste Ridsport om att det numera krävs tre domare i MA-klasser även på regional tävling. Nån som har läst? Skånes...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: lundsbo
·
Å
Dressyr Vilken procent räknas som godkänd? 60?
Svar
7
· Visningar
1 703
Senast: Breccia_
·
Dressyr Eller? Kom plötsligt att tänka på en diskussion (eller snarare; hon berättade, jag blev mest konfüs och fundersam...;) ) med en...
2
Svar
20
· Visningar
1 951
Senast: Hiwiie
·
C
Dressyr får man ha ridskor med snörning på lokal dressyrtävling om man har shortchaps i samma färg över?? eller måste det vara jodphurs??
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: Emale
·
H
Dressyr Var på dressyrtävling idag ponny och tittade. En ryttare red först fel en gång, och sen innan hon startade om momentet la hon till en...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Henchen
·
Dressyr Dressyr programmen vill inte sätta sig i huvudet på mig ...... Ahhhhhh :crazy: Har letat runt här på alla film trådar som finns men...
2
Svar
28
· Visningar
1 634
I
Dressyr Någon som vet vad som gäller för att tävla unghäst i dressyr? Hur många procent ska man ha för att få rosett? Tänker då på L:B1
Svar
10
· Visningar
948
Senast: idaAa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka