Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vad tycker ni dressyrmänniskor om detta? Vi håller mest på med dressyr, men han är svårriden o har inte helt accepterat hand, bett o...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 701
Senast: Muddson
·
Dressyr När ni tänker börja samling, vilken är den gångart som ni börjar med? Eller ändrar man på alla 3, samtidigt? Hur ofta tränar ni...
2
Svar
21
· Visningar
1 914
Senast: glace
·
O
Dressyr Hur ser man om en häst är hypermobil? Om det ens går att se när den bara står i stallet. Är det då att den är muskelfattig någonstans...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: Gwaeron
·
C
Dressyr Hur gör ni när ni gör de olika övningarna? Vilket håll ställer ni hästarna åt och hur mycket ska de flytta sig? Jag har så svårt med...
Svar
12
· Visningar
3 979
Senast: Cassie_
·
Dressyr Ursäkta för okunskapen, (Är hoppryttare:o haha) Måste man ha knoppar på dressyr tävling? Visst är det finast med det så om jag ska...
Svar
13
· Visningar
1 087
Senast: Emale
·
S
Dressyr Vad har den här hästen för förutsättningar i dressyren? Hur tror ni att den är att rida? Nyfiken på vad ni har att säga... Det är min...
2
Svar
30
· Visningar
2 850
Senast: Susan
·
F
Dressyr Även om inte passage ingår i ponnydressyr på tävlingar så är det väl ändå en mening att lära ponnyer passage för att förbättra traven t...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
21 969
Senast: Lopphög
·
G
Dressyr Hej Är det nånn som har ridit Lb:0? är den kul?Nått som är svårt??
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Galax
·
T
Dressyr Hur gör du för att förbereda en halt? Hur rider du in i halten? Vad är viktigt för att hästen ska ställa upp sig jämnt? Beskriv...
Svar
15
· Visningar
1 780
Senast: Susan
·
B
Dressyr Hejsan! Jag har en ponny som inte alltid är där jag är.. haha, men iaf så ibalnd kan ha få för sig att de på läktaren är såhär läskiga...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Jao. Snart är det dex för min tävlings debut i dressyr samanhang utanför klubben. Ska i väg om två helger till Lenhovda HSK och tävla...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: da_hannah
·
Dressyr Jag är medryttare på en riktigt trevlig arabvallack. Han har haft ryggproblem och låsningar i nacke och höftled som nu är bra. Vi har...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: orion_x
·
Dressyr Dressyrens framtid kanske hänger på att det finns människor som är beredda att forska och publicera. All forskning är inte av Gud, den...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: IngelaH
·
Dressyr Ja, nu har jag fått nog av min mer än usla sits. Armbågar som flaxar, händer som inte kan vara stilla, underskänklar som går som...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: SaraMara
·
B
Dressyr Kollade på film idag från i helgen när jag red i ridhuset.. Det såg jättefint ut (i mina ögon alltså, haha :p ) när jag red "vanligt"...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr rida lätt i mellangångarterna i LB-klasserna? Jag har för mig att man får det i LC (där man ju inte rider mellangångarterna, utan rider...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Piccadilly
·
M
Dressyr Har ni några bra tips om bra och roliga ryggövningar till häst med lång rygg. Ska vell egentligen inte vara så stor skillnad mot häst...
Svar
2
· Visningar
974
Dressyr Jag är lite förvirrad, har hört att när man får rida in på dressyrbanan innan man fått startsignal (när man inte kan rida runt banan...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: Zandrizzz
·
R
Dressyr ni med hästar födda 02, har ni planerat in några starter i vår? Rider ni då hela programmet "som man ska" dvs sitter ned i traven...
Svar
2
· Visningar
771
S
Dressyr Jag brukar alltid hälsa med höger hand, men nu har jag ju spöet i höger hand (känns bäst så när jag rider). Ska jag hälsa med höger hand...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka