Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Dressyr Den här tråden hör nog hemma lite överallt men tänkte att ni dressyr ryttare borde ha koll. Jag var med en tjej i ridhuset häromdagen...
Svar
15
· Visningar
3 145
Senast: jjeg
·
Dressyr Jaha, nu har jag då kommit till denna knepiga situation då man ska tolka detta rätt. Tänkte höra vad ni tror. Beställde i godan ro...
Svar
16
· Visningar
1 615
Senast: EmmaJo
·
Dressyr På första sidan finns 3 gratis filmer på dressyr ryttare som rider sina hästar. Kan ni titta på de tre och göra era bedömningar av vad...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 589
Senast: Troya
·
Dressyr Inför tävlingssäsongen har jag ett jätte problem, jag kan inte gör halt! :o Han bara kör upp huvudet och stänger av mig totalt och...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: jjeg
·
G
Dressyr Heej alla! behöver lite tips om dressyren, så fort jag gör en halvhalt eller en halt så åker huvudet upp alltid. vad gör jag för fel...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: kallstrom
·
B
Dressyr Hej! Nu är det så att jag har några frågor, som endel upplever som lätta och endel som svåra. Hur går hästen när den går i rätt...
Svar
19
· Visningar
4 572
Senast: rostad
·
K
Dressyr Har ni några bra tips på hur man kan göra/tänka för att hålla händerna helt stilla när ni rider?
2
Svar
26
· Visningar
2 647
Senast: karneol
·
C
Dressyr Är ett av många uttryck som vi ofta hör. Nu skulle jag vilja fråga: Hur uppstår balans? Definiera innebörden av: 1...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 183
Senast: Rikkan
·
Dressyr Idag red jag en häst på ridskolan som jag har ridit kanske tio gånger tidigare. Hon är välutbildad och väldigt trevlig att rida. Men två...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: PrinceFair
·
E
Dressyr -Var går gänsen mellan att hästen är bakom lodplan och rollkur?? :confused:
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 982
Senast: Susan
·
O
Dressyr Kan ni tipsa mig hur jag ska få valacken kvickare i steget? Han är stor (174) och har stooor gång, men är rätt slö och har svårt för att...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Okeanos
·
N
Dressyr Jag rider nu en övervuxen welsh cob, ganska kraftigt byggd, ser ut mer som ett kallblod... I alla fall, han är ganska orutinerad, men en...
Svar
2
· Visningar
1 945
Senast: Sara-Ida
·
V
Dressyr I TR står det att ryttare har rätt att ha en programläsare. Vad menas med det i sin helhet???
Svar
6
· Visningar
1 339
Senast: Valencia
·
Dressyr Har inte tillgång till senaste TR . Är d-ringsbett tillåtna på klubbtävlingar , dressyr ryttare i stallet säger att det är det , och...
Svar
7
· Visningar
1 373
Senast: sweep
·
E
Dressyr hejsan frågar här inne på dressyr forumet. jag har jätte svårt att sitta ner i traven jag studsar bara omkring, jätteskämmigt på...
Svar
10
· Visningar
1 094
Senast: idak
·
A
Dressyr Jag har tänkt på en sak. Det har ju kommit ut en massa olika glitter i alla möjliga färger och konsistenser (spray, gele osv). Är det...
2
Svar
23
· Visningar
2 277
V
Dressyr hej alla goooa glada bukare !! nu behöver jag ju självfallet tips och råd av er :idea: min nya stjärna har ju kommit :love...
2
Svar
21
· Visningar
1 784
Senast: Koppen
·
V
Dressyr För ett par veckor sedan hade vi dressyrtävling på ridklubben. Det var tre av mina kompisar som var tävlingsansvariga, de gjorde det som...
Svar
6
· Visningar
1 172
Senast: anko
·
B
Dressyr :) :rofl: Hejsan!:) :rofl: Vad brukar ni träna på när ni rider dressyr?
2
Svar
23
· Visningar
1 842
Dressyr Vänder mig till er dressyrare i den här frågan. :bow: Mina härliga dressyrtränare tjatar på mig att jag ska rida mer med skänklarna...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?