Sv: Dressyr

Jag har inte så mycket att träna min häst i dressyren , han kan d jag kan o lite till som jag inte har en aning om hur man gör;)

Vad vi gör nu är mkt serpentiner för att jag själv ska komma till ridning :angel:

Annars så är det att få honom avslappnad, höja ryggen för att vi måste stärka den "lilla överlinjen" som är 7 mil lång på min häst???? :rofl:

Sidvärtsrörelser är ett kanon sätt för mig att komma åt hans bakben :bow: så det jobbar jag lite med, också för att stärka honom. Samt att vi jobbar med övergångar och att han inte ska krypa upp ur formen i avsaktningar/igångsättningar.

Det är allstå mkt basic..

Träna att rida i vänster varv, då både jag och hästen har lite problem med just det varvet :(
Jag vet inte om hon är stel eller att det är jag som har gjort henne dålig i det varvet eftersom jag är dålig i det varvet, och jag har ej tid med dressyrlektioner, men man kanske ska ska ta dit en kiropraktor eller liknande åt hästen, men det är så dyrt ju...=(

För tillfället är det mycket galoppträning:

samling, byten, diagonalslutor och piruetter,

men grunden med lösgjordhet, skolor, övergångar osv osv är ju alltid närvarande i ett pass.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Från och med nästa år blir nosgrimma valfritt för alla som tävlar dressyr på träns. Det är ett direkt resultat av de förslag som...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 788
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar