Tack för svar
frågar vidare. En vanlig dressyrryttare kanske föredrar att även rida ut och hoppa. Det skulle kunna vara så att det är svårare att ha en dressyravlad häst som alroundhäst än en hoppavlad häst.
Själv hade jag nog absolut trott att en hoppavlad häst skulle vara mycket lättare att ha som alroundhäst. Dressyr, i teorin ska ju gå att rida på en hoppavlad häst såklart, lättare än på en häst avlad för tex att dra.
Sedan fortsätter jag ju envist, om de nu har så lätt att gå i rätt form. Om det är så att rätt form inte är med nos lite bakom lod. Hur kommer det sig att de inte orkar gå med nosen framför lod -om de nu är genom och har bakbenen under sig av naturen.
Sedan om derbyvinnare och galoppjobb så handlar väl saken mindre om det än om att rida derbyvinnarens halvbror, som aldrig startat, i baby fälttävlan, vilket sannolikt kan vara helt perfekt?
För att rida en dressyrhäst som går GP eller Allan är ju helst självklart ngt bara väldigt skickliga personer skulle ens vilja drömma om. brrr.
En hopphäst kan väl variera steglängd och göra korrekta ökningar? Jag föredrog absolut när vår ridskola hade fler avdankade hopphästar än som nu, misslyckade dressyrförmågor.
även om jag såklart är jätteförtjust i en av dem.