Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Vart kan man hitta LA:6 med text? (alltså inte vägarna ritade...)
Svar
3
· Visningar
967
Senast: PrinceFair
·
A
Dressyr Får man ha endast skjorta med krage på dressyrtävling eller måste man ha plastrong?
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: pemma
·
H
Dressyr Jag skulle jätte gärna vilja tävla dressyr men på något sätt har det aldrig blivit av. Det kan bero på att jag aldrig fått lära mig...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: karneol
·
M
Dressyr Skulle Ni kunna tänka Er att er första tävling med ny häst (jag har tidigare tävlat ponny upp till LB:2) är en LB (finns 0, 1, 2, att...
Svar
18
· Visningar
2 091
Senast: matjo537
·
D
Dressyr En svår fråga att svara på men hur skulle ni beskriva den form som behövs för LB respektive LA?
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: rostad
·
S
Dressyr Jag har precis lärt mig LC1 dressyrprogrammet utantill, börjat rida för instruktör igen efter vinteruppehåll, så får hästen...
Svar
4
· Visningar
613
M
Dressyr Hej! Jag har en häst som är ca 170 cm i mkh och är relativt kraftigt bygd. Har haft henne i ca 3 månader och hade tänkt mig att tävla...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: miss_Ellie
·
Dressyr Nu ni dressyrmänniskor, ni måste ju kunna svara, min häst är svår att få att ta stöd på bettet. Tar man tyglarna så vill hon gärna vika...
Svar
18
· Visningar
2 943
Senast: Noteca
·
Dressyr Vilka bett är tillåtna ? Pelham - (syntet,rakt, kedja)???? Eller måste det vara vanligt tränsbett
Svar
3
· Visningar
766
B
Dressyr Nu har jag fått nog av mig själv... :( .. Å hoppas att de kanske finns någon vänlig själ som skulle vilja ge mig råd på hur jag ska...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Senast: Bus Lunis
·
B
Dressyr Min häst (5-årigt sto) slår i framskon med bakskon så att det "klonkar" i. Detta sker när hon är avslappnad och jobbar på med bakbenen...
Svar
14
· Visningar
1 403
Senast: Vica
·
Dressyr Nu är det dags igen för Insjöns lokala dressyrtävling öppen för travare registrerade i STC! Dessa klasser är med : Lätt D:3 1992...
Svar
19
· Visningar
1 205
Senast: Tiller
·
Dressyr Ska hästen vara ställd åt de håll hästen gör skänkelvikningen åt? Förstår ni vad jag menar? 1.Endel gör skänkelvikningar så här; Om...
2
Svar
26
· Visningar
6 447
Senast: rubytoo
·
H
Dressyr Kom att tänka på saken idag. Varför, varför ska man sitta ned då hästens innerbakben/ytterframben är i marken och inte tvärt om?
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: axel
·
Dressyr I vilka klasser går div. 2 för häst? Det var så länge sen så jag har glömt bort... :p Syrran förvarnade mig om att jag ska vara med...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Kratus
·
Dressyr Nån som har nått bra dressyrtips? Hästen som ja brukar rida rusar alltid i början när m,an rider, man måste låta henne "springa av sej"...
Svar
10
· Visningar
1 054
Dressyr ..för er "att rida med handen". Hur mkt "får" man använda händerna enl er? eller för att vända på det.. hur ser "bra ridning" ut...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
30 815
Senast: Lord Owen
·
Dressyr Hej! Jga undrar hur många dte igentligen är som planerar sina tävlingar? själv så planerar jag långt innan hur många jag ska åka på, med...
Svar
11
· Visningar
1 158
Senast: Victovie
·
S
Dressyr Vad är det för skillnad på diagonal öppna/sluta & skänkelvikning? :confused: Dum fråga kanske, men ja vet inte riktigt.. :angel...
Svar
7
· Visningar
965
Senast: sara89
·
Dressyr Så som rubriken säger vill jag ha bra tips på bom/cavaletti-övningar, har för tillfället ingen fantasi på vad jag ska lägga upp för...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka