Skänkelvikning!

Sv: Skänkelvikning!

Hickolena skrev:
Självklart beror det vem som sitter på hästen!.. jag rider ju inte dressyr utan westernridning och då är min åsikt att hästen ska vara ställd mot rörelseriktningen!

Ställning i rörelseriktning kallas "sluta" :smirk:

olgaklara skrev:
Ställning i rörelseriktning kallas "sluta" :smirk:
Skillnaden ligger i att i skolorna (öppna o Sluta) är hästen böjd i bålen och som ett resultat av det blir det tvärning antingen för framdelen (öppna) eller bakdelen (sluta)

Fast man kan ju faktiskt rida motställd skänkelvikning också, iof oftast i korrigeringssyfte.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 464
Senast: Nevermind
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 722
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024