Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Vad har ni för märke, modell, färg, prisklass osv på era dressyrhattar och dressyrhjälmar? Behöver inspiration! :banana:
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Lady_D
·
H
Dressyr Ska tävla l b:3 i helgen, första tävlingen på länge. De har lagt ut startlistor men ej tiden. Jag har räknat ca 5 min/ekipage, är det...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: adnamA
·
Dressyr Finns det några bra övingar man kan göra för att träna ställning? Min ena häst är nästan omöjlig att ställa utan att hon ska böja hela...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Manji
·
S
Dressyr Finns en häst på det gymnasiumet som jag går på som är väldigt stressad/pigg när man rider henne. Hon är lugn i början av passet men...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Farouk
·
M
Dressyr Även om det förekommer en hel del hårda ord, tjafs, gräl osv. här i forumet..jag har lärt mig oerhört mycket av många människor här som...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: mackan
·
W
Dressyr Hur höga klasser får man rida på vanligt tränsbett? Eller ja vanligt bett och inte måste ha kandar. Tacksam för svar
Svar
4
· Visningar
833
Senast: PrinceFair
·
J
Dressyr Hur man får hästen att få "övertramp" eller vad det heter. Har hästen det medfött eller går det att träna sej fram..? Var häst kan gå...
Svar
7
· Visningar
796
Dressyr Alltså när jag ska rida "dressyr" ..varför tittar jag ALLTID ner för??!! fattar inte det försöker få upp blicken hela tiden men sen...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Miika
·
Dressyr Om man ska rida LB:1 och LC:1 , vad är viktigast att tänka på? Vad kollar domaren mest på? Har ni ågor tips för ponnyer som slår upp...
Svar
9
· Visningar
1 867
Senast: MissOnly
·
T
Dressyr Hej! Jag ska rida min första kür (ponny) nu snarto ch jag undrar lite hur ni har gjort era program. Finns det någonstans på nätet...
Svar
16
· Visningar
3 754
Senast: tearsofsilver
·
N
Dressyr Jag köpte Ridsport för att läsa det "nya" inlägget i rollkur/hyperflexion-debatten från Sjef Janssen. Tji fick jag! Det är Chris Hectors...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
10 051
Senast: tetley
·
M
Dressyr Hur ofta skrittar ni i över 1timma? http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/reportage/panelen.html Jag gjorde det 1gång i veckan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 552
Senast: Snuffsan
·
Dressyr När jag tex rider öppna behöver jag komma ner mer på innersidan, men jag får inte riktigt till det. Några tips på hur jag ska tänka när...
Svar
6
· Visningar
866
Dressyr Men Ingela har fel................:D Rollkur eller hyperflexion som den nu kallas användes först av Isabell Werth och Nicole Uphof...
Svar
9
· Visningar
3 145
Senast: Noir3
·
  • Låst
Dressyr Då den andra tråden blev lite trist tänkte jag lägga upp bilder på vårt bäcken omvinklat. Kul om någon annan lägger upp bilder på sina...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 910
Senast: IngelaH
·
S
Dressyr hör hög form krävs i en LB igentligen?
2
Svar
30
· Visningar
2 970
Senast: lundsbo
·
Dressyr Kom ihåg, eller man kanske snarare ska skriva "glöm" spöet när ni ska rida in på banan. Förut har man ju fått haft det tills det att man...
2
Svar
24
· Visningar
1 879
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Liten tjej på 9 år ska snart ut på sin första Clear Round dressyr LC2. Tips på vad hon ska tänka på ! Hon är laddad och klar men...
Svar
4
· Visningar
689
·
M
Dressyr Ska kolla på en LB dressyrtävling i helgen för att kolla konkurrensen innan jag själv ska våga tävla LB, LC i maj, juni. Ser startlistan...
Svar
15
· Visningar
1 181
·
Dressyr På träning står hon mestadels stilla i halterna. Men på tävling vägrar hon stå still :mad: Hon backar, försöker gå fram, skjuter...
2
Svar
38
· Visningar
2 616
Senast: Emale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024