Skrittar i timmar?

Sv: Skrittar i timmar?

jag tyckte att de lät som en väldigt vettig artikel

Jag rider i ridhus 1 gång i veckan max 2, resten rider jag ut... En dag i veckan så rider jag i enbart skritt och en dag vila.

Rumpnissen skrev:
Hualigen, nej tack! :o Kan tala om att det var svinkallt ikväll och sitta och skritta på lång tygel i en och en halv timma. Var inte alls lika trevligt idag som det kan vara... menmen, hunden fick motion också i alla fall. ;)

Skritta barbacka, det gör jag när det är riktigt kallt och då håller man värmen bra :idea:

Nja, lagom trevligt att få köttsår mellan skinkorna. :o

(Tro mig, jag har gjort det misstaget mer än en gång)

Rumpnissen skrev:
Hualigen, nej tack! :o Kan tala om att det var svinkallt ikväll och sitta och skritta på lång tygel i en och en halv timma. Var inte alls lika trevligt idag som det kan vara... menmen, hunden fick motion också i alla fall. ;)

Ohhh... det är kallt. Jag beundrar din uthållighet :o :D ;)

malinsky skrev:
Jag brukar gå ut och gå med min häst i stället för att "bara" skritta. så får jag också röra på mig :D

Jag brukar gå några varv innan och efter ridningen :angel: men jag skulle behöva mycket mer :o :rofl:

Jag skrittade fram 45 minuter före varje dressyrpass med mitt halvblod. Hur fin och mjuk som helst och det var bara att börja rida. Om jag inte gjorde så, så fick jag ägna 45 minuter till lösgörande övningar och ändå inte få lika fint resultat. Dessutom gav det en negativ inställning till ridbanan.

Ut och skritta INNAN träningspassen, DET är det inte många som gör. Men desto fler som borde.

Zenith skrev:
Jag skrittade fram 45 minuter före varje dressyrpass med mitt halvblod. Hur fin och mjuk som helst och det var bara att börja rida. Om jag inte gjorde så, så fick jag ägna 45 minuter till lösgörande övningar och ändå inte få lika fint resultat. Dessutom gav det en negativ inställning till ridbanan.

Ut och skritta INNAN träningspassen, DET är det inte många som gör. Men desto fler som borde.

Jag har gjort det några gånger och ska börja att skritta ut innan träningspasset nu när det är ljusare ute :)

jag skrittar fram minst 20min (på lång tygel) och skrittar av 20min på lång tygel.. och så har jag skrittdagar vissa dagar (ca 1-2timmar) så jag skrittar väldigt mycket ;)

Åh! :love: Jag kan skritta hur länge som helst! Tycker det är såå underbart! Helst ensam! Bara sitta på hästryggen och njuta och rida precis hur/vart man vill!
Love it! :love:

Dexdemonia skrev:
Hur rider ni alla dagar då? Om han knappt går från stallet? Är det alltid i ridhus/paddock då? Verkar ju inte så varierande och skoj...eller?

En som undrar lite bara..! :angel:

Självklart rider jag ut ändå men då helst på närliggande fält. Skrittar jag bara ut så blir det kanske bara 30 min pass sen har jag inte nån vidare lust att sitta o sparka min häst i magen längre. :crazy: Bäst är när vi får sällskap ut i skogen. Då kan vi vara ute hur länge spom helst. :bump:

brukar bli en gång i veckan.. ibland en gång varannan.. Men på vilodagarna brukar vi traska ut på kortare turer.. runt en halvtimma.

HeJ!

Har en fd skadad häst och inget ridhus, volten har varit is med snö ovanpå-bana sen november nångång så det har blivit mycket skritt. Vissa perioder inget annat än skritt, eftersom jag inte vill "riva" upp skadan igen.. Har ridit i ridhus 1 gång sen i juni förra året och var på volten senast i augusti.. Rider naturligtvis mer framåt också ute om underlaget tillåter../ Lavinia, som gillar våra inbylsade ridturer..

Jorå, jätte fina sår blir det, inte alls trevligt. Hästen är omusklad med en vacker ryggrad, nu har hon dock biffat upp sig ganska bra under vintern men jag har inte vågat prova. ;)

En gång i veckan kanske. Hon rids "hårt/normalhårt" 6 ggr/vecka och oftast så vilar hon 1 ggr/veckan eller bara skrittas ut och tar det lugnt.

En annan sak. Förra vintern var jag och två kompisar ute och red, långtur, de skulle bli trav och galopp men de va för dåligt underlag så det blev skritt i 3 timmar, min ena kompis ponny hade inte så bra skritt, väldigt långsam och släpig, men efter den här dagen blev ponnyns skritt energisk och mkt mkt trevligare dressyrmässigt.

Vid den här årstiden rider jag ut 5 dagar per vecka. 2 dagar är träning i ridhus. Om det är dåligt underlag ute, har fryst på eller liknande så blir det enbart skritt eftersom att jag är väldigt noga med att inte överbelasta min pålles ben efter en kotledsinflamation. :) Mina hästar älskar att komma ut så det passar fint ;)

5 gånger i veckan. Så mkt skritt botar de flesta av de problem som kan bli hos hästarna. Synd bara att det tog så många år innan jag fattade det.

När ponnyn var under igångsättning så skrittade jag ca. 1 h varje dag.
Nu händer det rätt så sällan faktiskt...

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 644
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 773
Senast: Emine
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 746
Senast: svea
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar