Varför gör jag så?

Sv: Varför gör jag så?

du kan ju alltid prova att sätta en rosett i manen och så fort du ser den blir du påminnd om att titta upp :idea:

jag gör precis samma sak!
tittar alltid ner, vad jag än gör, men när jag rider så försöker jag dra ner ridhjälmen riktigt mycket så jag måste titta upp.

har en ny ridlärare som håller på att bota mig, hon tvingade mig att titta i taket när jag hoppade, å det hjälper faktist, så nu behöver hon bara säja "taket saga!" så kommer jag på att jag måste titta upp :angel:

låtsas att du hoppar i stället för att rida dressyr.. mao titta dit du ska.. se igenom volten, riktmärke rakt fram om det är dit du ska osv.. Tittar du inte på det hinder du ska över vid hoppning så hamnar du inte heller där du ska.. :)

ibland bara som "övning" att titta ngn annan stans än hästens öron brukar jag titta på bokstäverna.

Har oxå haft samma problem.. :) fick tipset att rida övningar med mkt svängar och så där så man måste titta vart man ska.. har funkat bra för mig! har oxå slutat "fokusera" så mkt på hästens form, dvs stirrar inte på huvudet hela tiden utan rider övningen och koncentrerar mig på det istället, funkar bra för mig iaf :) kanske värt att prova..:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 579
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka