Kom ihåg (GLÖM!) Spöet

Sv: Kom ihåg (GLÖM!) Spöet

man får helt enkelt låta bli att ha spö i CR så riskerar man ju inte att få problem

eller så gör man som jag och låter bli att ha spö öht så är problemet löst i förväg :D

*knapplån*

Jag blir helt snurrig...Eftersom det numera är barnet som rider och inte jag så måste jag ju hålla ordning på reglerna (vilket jag gör eftersom jag gillar en viss struktur i tillvaron ;) ). Jag har ju då tolkat den nya spöregeln som att i collectingring är spö tillåtet, men det ska släppas så fort man rider in på banan.

I helgen var vi på tävling, där var dom nitiska och sade ifrån spö även i collectingring. Så vad gäller? Är det upp till respektive överdomare att ta beslutet?

Det står ju som sagt väldigt luddigt i TR, så det är ju upp till var och en hur man tolkar "runt och i anslutning till tävlingsbanan" eller vad det nu står. Det bästa är att fråga på varje tävlingsplats för att vara på säkra sidan.

Dålig regel.. :/ Min ponny somnar lätt till i Collektingring och jag kan ju väcka honom utan spö (asså, jag står inte och slår honom, men duttar till bakbenen lite), men det är så mkt lättare med spö :p Aja, det här får funka det med, får kolla på de som är före om de har spö i c-ring lr inte ;)

Liknande trådar

Hoppning Börkjar att bli trött på att tävla i skåne. Alltid stora starfält med väldigt dåliga prispengar. Och så dessa ändringar av startlistor...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Fannih
·
Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 147
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar