hur hög form i lb

Sv: hur hög form i lb

malinsky skrev:
precis, men jag funderade vidare på hur stora massan skulle ha svarat Stilett.. Lundsbo gjorde vad jag förväntade mig när h'n svarade på det viset (såsom många gör!!).. Att du reagerade på att Lundsbo svarade så, gjorde att jag trodde att du känner stilett, eller så är du en person som svarar på vad folk frågar om utan att lägga in några värderingar (såsom även jag gjorde nu mot dig :crazy: )

Nu svarade du att du hade svarat vem som helst så oavsett användare och det ska du ha heder för!! :bow:

Jag skulle aldrig ha svarat dig, utan Lundsbo. Jag tänkte radera inlägget för det ÄR ett förvirrande inlägg det jag skrev till dig.. men det var försent att göra ngt åt det. Jag ber om ursäkt :angel:

jag är helt enkelt skitvirrig idag.. *ska sova tiiiidigt ikväll ;) *

Känner ingen av er...
Menade inte att vara besservisser heller...

Att de fokuserar på "fel saker" DET håller jag med om!!

Däremot så var det ju inte frågan.. och nog ÄR det skillnad på form på en häst som har nått LB mot en som går msv-svår!!

Även när jag rider så går inte hästen i samma form, utan varierar mer eller mindre låg, "hög" orkar han inte utan att tappa ryggen

malinsky skrev:
Så fort en "okänd" snackar form, så är pekpinnarna där direkt och många gör antaganden såsom "lundsbo" gjorde nu.
Det var inte menat som en pekpinne.
Man ska akta sig för att fråga om man inte vill ha olika synvinklar och åsikter.

__Stilett__ skrev:
min häst som kan gå i "Gp form" tävlade jag i en Lb nyligen och då stog det "för låg form" i hela programmet. För jag antog att hästen inte skulle gå i den högre formen o jag sänkte kraven, men uppenbarligen var det högre krav i en LB, jag blev lite förvånad. Därav denna fråga.

Om du har en häst som går i GP form varför rida LB :confused:
Det är ju många års arbete att hitta styrkan och balansen innan man är i GP.
Vill du ändå rida LB så kan du ju sopa gatan med de andra, det enda du behöver ändra på då är ju att rida arbetstrav o galopp isf samlad och samla den lite mer än du gjorde nu...

jag skrev det inom parantes. dvs som en liknelse.
Jag rider inte på sådan nivå. Jag har inte suttit på ngt annat än unghästar (eller enbart promenerat vid sidan av) senaste åren, och det är först nu jag hittat tillbaka till tävling och över huvudtaget "ordentlig" ridning igen.

lundsbo skrev:
Det var inte menat som en pekpinne.
Man ska akta sig för att fråga om man inte vill ha olika synvinklar och åsikter.

menade inte specifikt att du kom med pekpinnar.. däremot att du förmodligen gjorde antaganden om Stilett.. :)

Man ska inte akta sig att fråga, men de som svarar får ju gärna svara på det som handlar om frågan, och inte anta saker som inte har med frågan att göra!

Iså fall missförstod jag frågan, sorry.
Förstår i så fall inte vad ni menar med hög form :confused:
Utveckla gärna!

Senast ändrad:

rostad skrev:
eh.. ne.. tyvärr jag förstår inte hur du menar. Menar du att han inte bär sig eller..?! :confused: :angel:
Snälla förklara.. :crazy:

Så här menar jag! Om man tänker sig en linje mellan hästens bakben, sett från sidan, så kan den linjen peka framåt, in under magen mot hästens nos. Den kan peka rakt nedåt, med ena benet lika mkt framåt som det andra bakåt. Och så kan den peka bakåt, som den gör på bilden av dig och hästen. Som jag har förstått det så kan man såhär se om hästen använder "påskjutsmuskler" (som travare ska ha för att vara duktiga) eller "bär sig".

Jag hade bilderna i färskt minne när jag såg bilden av er, så jag gjorde verkligen så som jag beskrev och såg att den var i princip en exakt kopia av hästen där linjen (från höften! från höften och mellan benen....sent.....) pekar bakåt! Annars skulle jag sagt att ni ser ut som en dröm för du sitter fint och jag är ingen expert på att se om hästar bär sig eller ej.....:crazy:

Spiggen skrev:
Så här menar jag! Om man tänker sig en linje mellan hästens bakben, sett från sidan, så kan den linjen peka framåt, in under magen mot hästens nos. Den kan peka rakt nedåt, med ena benet lika mkt framåt som det andra bakåt. Och så kan den peka bakåt, som den gör på bilden av dig och hästen. Som jag har förstått det så kan man såhär se om hästen använder "påskjutsmuskler" (som travare ska ha för att vara duktiga) eller "bär sig".

Jag hade bilderna i färskt minne när jag såg bilden av er, så jag gjorde verkligen så som jag beskrev och såg att den var i princip en exakt kopia av hästen där linjen (från höften! från höften och mellan benen....sent.....) pekar bakåt! Annars skulle jag sagt att ni ser ut som en dröm för du sitter fint och jag är ingen expert på att se om hästar bär sig eller ej.....:crazy:

Aha....:o hästen galopperar ju....sorry?

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Idag startade Breeders Trophy i dressyr på Flyinge Kungsgård. Med nytt format för de yngsta hästarna, testridning och clinic för...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka